Kwam van daag in de tuin en een zoeten geur (vanille geur) kwam mij tegen, de bijen vlogen ook naar de struik (Sarcococca ruscifolia) een groen blijvende stuik met zwarte bessen. En op de kerstroos ,en de sneeuwklokjes zijn nog niet open.
Zo zie je maar dat het voorjaar een beetje vroeg is begonnen, als het zo door gaat moeten we zo aan het slingeren[:I][:I]
Groetjes.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Ruscifolia
Moderator: maartenkleijne
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Re: Ruscifolia
Hallo Tinus,
Vandaag bracht ik een bezoek aan het arboretum in Wageningen en kwam daar ook een Sarcococca tegen, de Sarcococca confusa; ik rook hem al van verre. Er stonden trouwens meer van die fraaie winterbloeiers, maar bijen? vergeet; in de Betuwe waait het te hard en de dames zitten nog altijd binnen.
.

.
met groet,

Vandaag bracht ik een bezoek aan het arboretum in Wageningen en kwam daar ook een Sarcococca tegen, de Sarcococca confusa; ik rook hem al van verre. Er stonden trouwens meer van die fraaie winterbloeiers, maar bijen? vergeet; in de Betuwe waait het te hard en de dames zitten nog altijd binnen.
.

.
met groet,

-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
m.kolsters. schreef:
Kwam van daag in de tuin en een zoeten geur (vanille geur) kwam mij tegen, de bijen vlogen ook naar de struik (Sarcococca ruscifolia) een groen blijvende stuik met zwarte bessen.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Tinus ,
Ik weet niet wat voor bijen het bij jou zijn maar ik heb ook een paar van die struiken , eentje zelfs op 1/2 meter van een bijenvolk , maar zelfs die geur kan mijn bijen niet verlokken om naar buiten te komen .[:(]
Jaap v P
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Dag Jaap in het brabantseland is het nog niet zo slecht, bij mij staan ze in de tuin waar het niet waaid en waar de zon ook nog te voorschijn kwam( muur van 2M. hoog)zo zie je maar dat elken hoek zijn eigen weer heeft.
Groetjes.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Groetjes.
Tinus Kolsters
't Bakhuis