Hallo allemaal,
ik ben begonnen met de basiscursus bijenhouden en probeer me de drachtplanten en -periodes eigen te maken. Voor het gemak de lijst uit het Speelziek boek in een database gezet en een eenvoudige website eromheen gemaakt.
Nu kun je per maand de dracht bekijken (klik bovenaan de tabel op de maand) en kun je op de plantennaam doorklikken naar wikipedia (er staat ook een link naar de engelse wikipedia, omdat de nederlandse niet altijd een pagina heeft).
Ik heb nog wat ideeen om het handiger te maken (google maps bijv.), maar dat komt later.
http://beex.pxm.nl
Wellicht dat anderen er ook plezier aan hebben.
groet,
Peter Slootweg
drachtplanten database
Moderator: maartenkleijne
-
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: drachtplanten database
dag peter,
leuk en overzichtelijk systeem.
(ook het doorclickem werkt)
groet, jacques
leuk en overzichtelijk systeem.
(ook het doorclickem werkt)
groet, jacques
-
- Contacteer:
Beste Peter,
als eerste wil ik je welkom heten op dit forum. Je zult van je voornemen om imker te worden geen spijt krijgen, het is een fascinerende hobby.
Wellicht weet je het niet, maar op dit forum bestaat al een dergelijke drachtplantengids. Je vindt hem onder de groene tab "Gidsen" in de bovenrichel. Het zoeken aldaar kan zowel per maand als op plantnaam. Als je de mogelijkheid kiest van "maand" en je klikt dan verder op een van de vele plantnamen, dan krijg je daarna allerlei wetenswaardigheden mét foto(s) van de betreffende plant.
Met vriendelijke groet,
Els Kleijnendorst
als eerste wil ik je welkom heten op dit forum. Je zult van je voornemen om imker te worden geen spijt krijgen, het is een fascinerende hobby.
Wellicht weet je het niet, maar op dit forum bestaat al een dergelijke drachtplantengids. Je vindt hem onder de groene tab "Gidsen" in de bovenrichel. Het zoeken aldaar kan zowel per maand als op plantnaam. Als je de mogelijkheid kiest van "maand" en je klikt dan verder op een van de vele plantnamen, dan krijg je daarna allerlei wetenswaardigheden mét foto(s) van de betreffende plant.
Met vriendelijke groet,
Els Kleijnendorst
Hai Els,
nou je het zegt
Ach, ik was wat aan het prutsen (informatie blijft beter hangen als je er wat mee doet) en heb het beschikbaar gesteld
nou je het zegt

Ach, ik was wat aan het prutsen (informatie blijft beter hangen als je er wat mee doet) en heb het beschikbaar gesteld
-
- Contacteer:
Peter welkom op het Forum,
ook ik hoop dat je vlug het bijenvirus te pakken krijgt want het is een geweldig boeiende hobby die je ook dichter bij de natuur brengt.
Je link voor de bijenplanten ziet er zeer praktisch uit ,je kan onmiddellijk ook de namen van de planten zien,je hoeft zelf niet in te tikken of op zoek te gaan.
groetjes
roger
ook ik hoop dat je vlug het bijenvirus te pakken krijgt want het is een geweldig boeiende hobby die je ook dichter bij de natuur brengt.
Je link voor de bijenplanten ziet er zeer praktisch uit ,je kan onmiddellijk ook de namen van de planten zien,je hoeft zelf niet in te tikken of op zoek te gaan.
groetjes
roger