Google Earth, handig voor de imker...
Moderator: maartenkleijne
-
- Imker sinds: 1997
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
- Contacteer:
Google Earth, handig voor de imker...
Het kan rondfietsen niet vervangen maar ikzelf vind de Google Earth software een handig hulpmiddel. De resolutie is goed genoeg om een beeld te krijgen van de begroeing rond je bijenstand...
http://earth.google.com/
L.
* alleen is de resolutie niet voor alle plaatsen in NL even goed...in het westen kan ik de auto's naast de flats zien maar in bijv. Steenwijk blijft het een grove kaart.
http://earth.google.com/
L.
* alleen is de resolutie niet voor alle plaatsen in NL even goed...in het westen kan ik de auto's naast de flats zien maar in bijv. Steenwijk blijft het een grove kaart.
- Gerard van Gastel
- Contacteer:
Re: Google Earth, handig voor de imker...
Meen je dat nou echt?maar ikzelf vind de Google Earth software een handig hulpmiddel --- om een beeld te krijgen van de begroeing rond je bijenstand...
-
- Contacteer:
Lennard begroeing zien wel , maar drachtplanten dat is nog een andere zaak.En dat is toch het belangrijkste voor de bijen (en voor ons)[;)]
roger
roger
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Kheb het ook al eens geprobeerd maar hij draaide nog niet onder OSX.
Lijkt mij heel fijn om een beeld te krijgen van de soort begroeiing in een straal van 3KM.
Lijkt mij heel fijn om een beeld te krijgen van de soort begroeiing in een straal van 3KM.
-
- Imker sinds: 1997
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
- Contacteer:
Nop...drachtplanten staan er niet op...maar het feit dat ik precies weet waar bomen staan, hoe ver de bebouwing is en waar verstopte volkstuinen zitten zorgt ervoor dat ik gerichter op de fiets kan checken.
L.
L.
- hans hoogendoorn
- Contacteer:
Leuke tip.
In mijn omgeving is het beeld nog wat wazig. Kwestie van nog even wachten, het is al verbeterd.
Vanaf het grensgebied met Duitsland een paar km hier vandaan zijn de details werkelijk verbluffend.
In mijn omgeving is het beeld nog wat wazig. Kwestie van nog even wachten, het is al verbeterd.
Vanaf het grensgebied met Duitsland een paar km hier vandaan zijn de details werkelijk verbluffend.
-
- Contacteer:
Bij mij in de omgeving is het gebrek aan detail ronduit droevig.
De snelweg is herkenbaar, maar dan heb je het ook over een flinke plaat asfalt. Andere wegen en de spoorlijn zijn herkenbaar doordat percelen aan beide kanten verschillende begroeiing hebben of door groenstroken met bomen. Ik had er ooit al eens naar gekeken maar dit amerikaanse clubje heeft toch nog steeds de meeste aandacht voor zichzelf. Voorlopig gooi ik het weer even van mijn PC.
groet,
Hennie
De snelweg is herkenbaar, maar dan heb je het ook over een flinke plaat asfalt. Andere wegen en de spoorlijn zijn herkenbaar doordat percelen aan beide kanten verschillende begroeiing hebben of door groenstroken met bomen. Ik had er ooit al eens naar gekeken maar dit amerikaanse clubje heeft toch nog steeds de meeste aandacht voor zichzelf. Voorlopig gooi ik het weer even van mijn PC.
groet,
Hennie
-
- Contacteer:
Ik gebruik het al meer dan een jaar.
Je kunt er heel goed de heidevelden op de Veluwe mee localiseren
!Piet
Je kunt er heel goed de heidevelden op de Veluwe mee localiseren
!Piet