Nou Hennie,.................... Ik moet even iets weg slikken .... zo zie je maar weer een koe vangt inderdaad
wel eens een haas. (zou goed van pas komen met de feestdagen).
Het verhaal van de Witte Wieven ken ik een beetje.Ik herinner mij dat ik daar eens een mooie aquarel van gemaakt heb maar kan me niet goed voor de geest halen waar dat naar toe is gegaan. Inderdaad speelde het af in het Twentse.
Maar dat het iets met bijen te maken zou hebben is voor mij nieuw . Daarvoor ken ik die mythe en sagen te weinig
Hartelijk dank voor de uitleg
PS. Zouden die Witte Wieven, met die met stuifmeel bepoederde gewaden , in de schemer misschien een enkele keer stiekem rond een bijenkast rondgewaard hebben en daar de albino darren hebben gecreëerd? Kan nu zijn dat probleem gelijk is opgelost.[:)]
Bertus
Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Re: Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB
[img]../beeld/p/pietjager/piet_darwitoog3.jpg[/img]
Bertus het begin is er.[:)]
Piet jager heeft ooit op dit forum een verhaal geschreven waar deze en nog twee andere foto's over albino darren in stonden.
Bertus het begin is er.[:)]
Piet jager heeft ooit op dit forum een verhaal geschreven waar deze en nog twee andere foto's over albino darren in stonden.
- apiario
- Imker sinds: 1976
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Ongeloofelijke mooie foto, Hans
Voor velen misschien de eerste keer dat ze zoiets zien.
Als ik zo,n Wit Wieveke tegen kom zal zeggen dat ze maar eens een boekje
hier over open moet doen. Dan wel bij Hennie thuis want de beheerst het Twens.[:)]
Kan zijn dat ze ook iets meer weet over ingevroren sperma.
Voor velen misschien de eerste keer dat ze zoiets zien.
Als ik zo,n Wit Wieveke tegen kom zal zeggen dat ze maar eens een boekje
hier over open moet doen. Dan wel bij Hennie thuis want de beheerst het Twens.[:)]
Kan zijn dat ze ook iets meer weet over ingevroren sperma.
- hans hoogendoorn
- Contacteer:
Het invriezen van .... is toch een koud kunstje ?
wordt in de KI wereld veel toegepast.
Alleen bij darren hoogstwaarschijnlijk niet.
Maar wie weet.
wordt in de KI wereld veel toegepast.
Alleen bij darren hoogstwaarschijnlijk niet.
Maar wie weet.
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Hallo Bertus,
sprekend over de "verdwijnziekte" schreef je:
Ik schreef erover, in mijn verhaal over de woordafleiding van "dar"; daar staan verdere verwijzingen:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... tte,wieven.
.

hennie oes

sprekend over de "verdwijnziekte" schreef je:
Je hebt geen idee, hoe mens- en diervriendelijk deze feeën waren; zij zijn overigens, net als op jouw prent ( is die nog te koop, trouwens, zonder "prettige feestdagen!!) met haar drieën.als die witte wieven er maar niet mee te maken hebben; vertrouwen doe ik het niet!
Ik schreef erover, in mijn verhaal over de woordafleiding van "dar"; daar staan verdere verwijzingen:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... tte,wieven.
.

hennie oes

- apiario
- Imker sinds: 1976
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Zonder dit artikel gelezen te hebben heb ik ook in deze trant gedacht zoals hierboven beschreven Elders heb ik al een plaatje gepost maar het hoort hier te staan. Inmiddels heb ik mijn veters al los gemaakt en denk er over na om naast mijn schoenen te gaan lopen............Als je dat maar laat ...........hoor ik nu op de achtergrond:DEen donker bos bij helder maanlicht en het lichte ruizen van bladeren of de wind door het gras. De roep van een uil en het verre huilen van een wolf. Daartussen nevelflarden die steeds maar weer andere vormen aannemen en dreigend hun uitlopers uitspreiden. Tussen de bomen en de velden leken deze mistflarden al gauw op de witte vrouwen die met hun onzichtbare zeisen het gras maaiden (feitelijk het ruizen van de wind), of achter hun spinnewiel zaten.
Ja wat die prent betreft, is hij te koop?. Alles is te koop zeg ik meestal als ik er maar een huis van overhoud.
Eerst zal ik laten zien hoe het er werkelijk uitziet en bovendien heb ik er nog een. Van de andere kant heb ik nu wel weer wat liefelijker gevoel bij die witte meiden gekregen. En zo langzamer hand heb ik een aardige verzameling van tekeningen en cartoons opgebouwd Zou best leuk zijn die op bijen bijeenkomsten te laten zien.Als ik hard werk op dit gebied haal ik Melbourne nog net:D:D

Die Witte Wieven van Hennie die ik voor geen cent vertrouw, daar voor ben ik eens in mijn mappen gedoken en enkele jaren geleden heb ik ook van mijn bijenstal een plaatje gemaakt En warempel ik ontdekte daar tussen de takken nu toch iets vreemds.
................Zou dan toch [:(]........[:)]