En nu aan de slag!!
- hans hoogendoorn
- Contacteer:
Re: En nu aan de slag!!
Het bijzondere is ook, dat
achterin de buis het eerste eitje wordt gelegd
terwijl het imago als laatste moet uit-sluipen.
Ik heb hier het boek van Tirion
over de hymenoptera : wespen, hommels, bijen, mieren
die tot dezelfde familie der vliesvleugelen behoren.
achterin de buis het eerste eitje wordt gelegd
terwijl het imago als laatste moet uit-sluipen.
Ik heb hier het boek van Tirion
over de hymenoptera : wespen, hommels, bijen, mieren
die tot dezelfde familie der vliesvleugelen behoren.
-
- Contacteer:
Tieme,als je met die nestbuisjes,die glazen buisjes bedoelt ,die zag ik deze zomer in het informatiecentrum voor de bijenteelt in Gent .
Daar stond een experimenteel kastje opgesteld met allemaal van die glazen buisjes .Als je zo'n gesloten buisje eruitnam zag je de verschillende laagjes zitten met de verpoppende bijtjes,prachtig en leerrijk om zien.
Vroeger dacht ik altijd dat er maar een bij per gaatje was hier bij mij thuis ,maar na die glazen buisjes gezien te hebben weet ik véél meer nu hoe het er inhoudelijk uitziet .[;)]
roger
Daar stond een experimenteel kastje opgesteld met allemaal van die glazen buisjes .Als je zo'n gesloten buisje eruitnam zag je de verschillende laagjes zitten met de verpoppende bijtjes,prachtig en leerrijk om zien.
Vroeger dacht ik altijd dat er maar een bij per gaatje was hier bij mij thuis ,maar na die glazen buisjes gezien te hebben weet ik véél meer nu hoe het er inhoudelijk uitziet .[;)]
roger
- hans hoogendoorn
- Contacteer:
Doorzichtige plastic slanngetjes voldoen ook goed,
die zijn in bijna alle maten te vinden. (Voor de verschillende soorten solitaire bijen).
6, 8, 10 mm etc. en nog per meter ook.
Bij de Praktiker in Duitsland hangen ze naast elkaar op de rol. Mag je zelf afsnijden.
In Nederland is het wat meer zoeken, maar misschien heeft iemand een tip.
Ik heb ze in een afgesloten kastje (donker) met deurtje (om makkelijk te kunnen gluren)
slangetje aan de achterzijde afsluiten met b.v. een passende deuvel.
slangetje aan de voorzijde door een ruim gat naar buiten steken.
de rand van het slangetje aan de voorzijde even zwart maken tegen evt. vreemde lichteffecten binnenin.
die zijn in bijna alle maten te vinden. (Voor de verschillende soorten solitaire bijen).
6, 8, 10 mm etc. en nog per meter ook.
Bij de Praktiker in Duitsland hangen ze naast elkaar op de rol. Mag je zelf afsnijden.
In Nederland is het wat meer zoeken, maar misschien heeft iemand een tip.
Ik heb ze in een afgesloten kastje (donker) met deurtje (om makkelijk te kunnen gluren)
slangetje aan de achterzijde afsluiten met b.v. een passende deuvel.
slangetje aan de voorzijde door een ruim gat naar buiten steken.
de rand van het slangetje aan de voorzijde even zwart maken tegen evt. vreemde lichteffecten binnenin.
-
- Contacteer:
Hé goed gezien Hans met die "slangetjes",verkopen ze hier bij ons ook aan de meter in een winkel van aquariumbenodigheden.
Maar ik vraag mij toch af of een natuurlijke grondstof niet beter is voor wat betreft dan de vochtregulatie bij de verpopping en derg.
groetjes
roger
Maar ik vraag mij toch af of een natuurlijke grondstof niet beter is voor wat betreft dan de vochtregulatie bij de verpopping en derg.
groetjes
roger

We hebben met de Imkersvereniging Hoenderloo vorig jaar rond deze tijd ene muur gebouwd, dat ging heel hard en is zeer goed bewoond geweest, alleen ik heb niks vernomen in de bamboe.

- hans hoogendoorn
- Contacteer:
[quote="de vos roger"]
"slangetjes", Maar ik vraag mij toch af of een natuurlijke grondstof niet beter. roger [/quote]
Ik denk het wel roger. En mooier .... Kijk maar om je heen [8D]
Hout, steen, leem, een grintbak, een zandbak, alles werkt.
Het doorzichtige kunst-stof is meer voor het educatieve.
"slangetjes", Maar ik vraag mij toch af of een natuurlijke grondstof niet beter. roger [/quote]
Ik denk het wel roger. En mooier .... Kijk maar om je heen [8D]
Hout, steen, leem, een grintbak, een zandbak, alles werkt.
Het doorzichtige kunst-stof is meer voor het educatieve.
- Tieme
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
- Contacteer:
Hallo Roger,
De nestkits van de Oxford Bee Company is een plastic pijp van 25 centimeter (schat ik) die gevuld is met kartonnen buisjes van verschillende diameter. Daarin zitten weer papieren binnenbuisjes.
Het is niet doorzichtig, maar dat kan natuurlijk ook best.
Tieme
De nestkits van de Oxford Bee Company is een plastic pijp van 25 centimeter (schat ik) die gevuld is met kartonnen buisjes van verschillende diameter. Daarin zitten weer papieren binnenbuisjes.
Het is niet doorzichtig, maar dat kan natuurlijk ook best.
Tieme
-
- Contacteer:
Van dergelijke slangetjes heb ik ook een kastje gemaakt. Gaatjes in de zijkant, slangetje er in geklemt en een deurtje aan de voorkant om te kunnen volgen. Werkt goed al heb ik in de dunste slangetjes een wespje die jonge kruisspinnetjes klaar legt voor de larven (vinden de bijen wel leuk, krijgen ze geen grote kruisspinnen).de vos roger schreef:
Hé goed gezien Hans met die "slangetjes",verkopen ze hier bij ons ook aan de meter in een winkel van aquariumbenodigheden.
groetjes
roger
Groet, Arjan
-
- Contacteer:
De buurman die altijd met wilde bijen en wespen bezig is heb ik hiermee afgetroefd.
Regelmatig komt hij fotograferen.
Dirk
dertiende
Regelmatig komt hij fotograferen.
Dirk

dertiende
DIt is echt heel erg mooi, beetje sucses geboekt of heb je hem net gebouwt?