Hanna Bijs

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Ed Pieterse
Contacteer:

Hanna Bijs

Bericht door Ed Pieterse »

Hanna Bijs

Eindelijk ben ik er achter. Hanna Bijs is een gereïncarneerde heilige non uit de middeleeuwen.
Ze is nog niet erg gewend aan deze eeuw, want we weten niet wie ze is, en dat is toch in deze tijd een vereiste als je columns schrijft. Want ze is ook nog niet gewend aan de regels in deze tijd, dat er woord en weerwoord plaats moet kunnen vinden.
Ik voel me nog niet aangesproken, maar ze duidt duidelijk op personen die wat aan het doen zijn en personen die wat zeggen en schrijven.
Ze heeft een wat Friese trant van schrijven maar kent de huidige taal wel goed. Ik vermoed zelfs dat ze nu onder een pseudoniem leeft.
Ze moet ook nog leren dat men in deze tijd man en paard noemt en niet maar wat steken onder water probeert te geven aan mensen die het waarschijnlijk goed bedoelen.
Ik had de laatste nummers van 'Bijen'
jveldik
Imker sinds: 1996
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Re: Hanna Bijs

Bericht door jveldik »

Beste Ed,

Misschien ga je een beetje te kort door de bocht. Je moet de columns wat nuanceren. Ze worden, denk ik, meestal geschreven om een discussie op gang te brengen.

Toch heeft mevrouw Bijs(??) wel een punt. Er schuilt een gevaar in de "intensieve" koninginnenteelt. Ik ben benieuwd wat de andere forummers van deze gevaren vinden. Vooral de zin:'
tineke w.
Contacteer:

Bericht door tineke w. »

Ed Pieterse schreef:
Hanna Bijs

Eindelijk ben ik er achter. Hanna Bijs is een gereïncarneerde heilige non uit de middeleeuwen.[...]
Dit is misschien de associatie??http://www.dbnl.org/auteurs/auteur.php?id=bijn003
Bijenhouden heeft ook wel iets van een geloof...
Ed Pieterse
Contacteer:

Beste Johan,
Het gaat me niet om de inhoud, want iedereen mag schrijven wat hij wil.
Maar het gaat me om de journalistieke ethiek, die vervaagt bij pseudoniemen.
Bovendien vind ik het zwak om niet regelrecht voor je mening uit te komen.
Dit allemaal los van het feit dat er dingen in de stukjes staan die niet waar zijn.
Ed
Romée van der Zee
Contacteer:

Bericht door Romée van der Zee »

Dag Ed,
Ik verbaas me erover dat je een probleem hebt met pseudoniemgebruik. Je zult weinig kranten en tijdschriften vinden, waarin geen columns geschreven worden onder pseudoniem. Het is een volkomen geaccepteerd gebruik. Het is ook niet zo dat geen discussie mogelijk is met een columnist(e), zoals je schrijft. ('˜ze is niet gewend aan regels in deze tijd dat er woord en weerwoord moet kunnen plaatsvinden). Het lijkt me dat Hanna Bijs, zoals columnisten meestal doen, juist probeert de discussie los te maken en zo te zien lukt haar dat.
Schrijf een ingezonden brief naar Bijen, het medium waarin Hanna Bijs publiceert, en ga daarin op de inhoud van hetgeen ze schrijft in. Nu, reageer je je ergernis over hetgeen ze schrijft, af op de persoon. Ik zal met belangstelling lezen hoe je daar zult waarmaken dat het niet meer is dan wat kretologie, en waar er sprake is van '˜mensen die steken onder water krijgen'.
Romée

monitoring bijen en imkers op: http://www.beefriends.org
Gerard van Gastel
Contacteer:

Bericht door Gerard van Gastel »

want iedereen mag schrijven wat hij wil.
is dat zo ?
juist probeert de discussie los te maken en zo te zien lukt haar dat
Tot op heden gaat de discussie meer over haarzelf en de manier waarop ze schrijft, en niet zozeer waarover ze schrijft en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
agastache
Imker sinds: 1996
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Bericht door agastache »

romee van der zee= hanna bijs
groeten en een prettige dag verder
meindert
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Een pseudoniem is prima, echter is de vraag of in onze kleine bijenwereld een speudoniem noodzakelijk is. Ik vind het wel een beetje overdreven.

Pieterse:
Friese
asjemenou?

PS JP is niet Hanna Bijs, alhoelwel ik het wel met haar standpunten eens ben en deze al ver voor het tijdperk Bijs heb geroepen op dit forum. Lees maar eens mijn 'tsunami aan buckfastbijen'. Ik vind het van de zotte dat koninginneteeltstations, als Schier, Ameland en Lemmer, maar wat (mogen) aanbrodellen zonder enige regelgeving.

jp
Ed Pieterse
Contacteer:

Ik erger me niet over wat ze schrijft, maar over hoe ze schrijft.
Waarom niet gewoon onder jouw naam en met naam en toenaam, Romee? Je hebt toch een goede reputatie, zeker bij mij.
Ed Pieterse
apiario
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Bericht door apiario »

heeft een wat Friese trant van schrijven
Asjemenou, grut grut ja...... ik mag wel uitkijken:D:D
Plaats reactie