gekristaliseerde honing vloeibaar maken

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Kroese
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: gekristaliseerde honing vloeibaar maken

Bericht door Kroese »

Albert Stoter schreef:
Toon, mijn bijdrage is serieus bedoeld, temeer daar ik stekkerloze oplossingen van harte toejuich.
Ik zou dit (m.b.v. een min/max thermometer) daadwerkelijk gaan onderzoeken (ook kofferbak, of wellicht m.b.v. een koelbox, etc.).
Albert, ik ken jou natuurlijk al langer dan vandaag, dus ik kan gerust een opmerking maken.:D
Ik zie jou echt niet de hele dag met een kartonnetje de temperatuur in de gaten houden, en regelen.
Het is natuurlijk ook zo dat je eerst honing moet hebben om het uit te proberen.[:p] Ik heb nog wel een paar emmertjes staan evt.[;)]
Groeten,
Hennie....
Albert Stoter
Contacteer:

Bericht door Albert Stoter »

Ik zie jou echt niet de hele dag met een kartonnetje de temperatuur in de gaten houden, en regelen.
Dat zou ik inderdaad niet doen, en heb ik ook niet gezegd.
Het is natuurlijk ook zo dat je eerst honing moet hebben om het uit te proberen.
Dat is inderdaad zo, en het zelf honing oogsten staat - zoals jij wel weet - nu ik inmiddels wat meer volken heb - voor volgend jaar op de planning.
Toch heb ik wel gekristalliseerde (linde)honing. Mag jij raden bij wie vandaan :D. (Deze is toevallig wel net bijna op ...)
hans hoogendoorn
Contacteer:

Bericht door hans hoogendoorn »

Een auto is prima geschikt om je wasraten zacht te maken voor het makkelijk uit je raampjes snijden.
Een paar uur is meer dan genoeg.

Een broedstoof-koelkast doet het rustig en goed. Wel tikkie warmer zetten.
Het gaat om een betrouwbare warmteregeling, de isolatie (warmteverlies), brandveiligheid en geduld.

Voor het vb maken van honing lukt het misschien in een auto met airco en draaiende motor,
want een emmer met honing vloeibaar kan wel een paar dagen duren.
en als de zon niet schijnt koelt de auto weer flink af.

Stekkerloze oplossingen blijven interessant.
Een pannendak wordt ook zeer warm.
En imkers zijn uitvinders .....
serieus.
Plaats reactie