Wintersterfte
-
- Contacteer:
Re: Wintersterfte
Als de bijen vandaag niet vlogen dan is er zeker iets mis mee Thomas.
Voor het eerst heb ik twee volken die héél klein zijn ,ze zullen de winter wel doorkomen denk ik,maar volgende maand ruim ik die zeker op.
Zwakke volken hoef je niet verder te houden.
roger
Voor het eerst heb ik twee volken die héél klein zijn ,ze zullen de winter wel doorkomen denk ik,maar volgende maand ruim ik die zeker op.
Zwakke volken hoef je niet verder te houden.
roger
Roger, dat zeg jij nou zo, maar toen ik rond de middag bij mijn bijenstand kwam bij een graad of 10 vloog mijn volk nr 4 niet (zie opening van deze discussie) De rest vloog driftig. Ik was heel erg teleurgesteld want op de lade lag wel mul. Ik was er nu wel zeker van dat het volk het begeven had en had de kast willen schoonmaken. Toen ik de dekplank lichtte zag ik de levende tros nog gewoon zitten. Plank er weer op en ... ik zat er hartstikke naast ...de vos roger schreef:
Als de bijen vandaag niet vlogen dan is er zeker iets mis mee Thomas.
Zo zie je maar ...
Thomas
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Thomas blijf nu toch van de bijen af telkens als je kijkt kost een dag honing (of voer)als ze nog niet vliegen kijk dan als het warm is (dag en nacht)het is nog maar februari,wat wil je nou.
Een imker met geduld.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Een imker met geduld.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Tinus, rustig, waar heb je het over ?
Ik kijk helemaal niet in m'n volken. Waarom zou ik.
Ik heb alleen in december met oxaalzuur gedruppeld en vorige week een volkje muizenvrij gemaakt.
relax, Thomas
Ik kijk helemaal niet in m'n volken. Waarom zou ik.
Ik heb alleen in december met oxaalzuur gedruppeld en vorige week een volkje muizenvrij gemaakt.
relax, Thomas
Van de 46 ingewinterde volken zijn er 30 die het niet gehaald hebben. Het betreft hier zowel productievolken, vegers en zwermen. Allen zijn op dezelfde wijze ingewinterd!
Pim Lemmers
Pim Lemmers
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Thomas ik zie de fotos en de behandeling zo laad in het jaar dat geeft voor mij een probleem moet in september gebeuren.
Een andere mening.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Een andere mening.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
-
- Contacteer:
Nieuws: bijen Abnormaal sterftecijfer bij honingbijen!!!!
http://www.vilt.be/nieuwsarchief/detail.phtml?id=16744
http://www.vilt.be/nieuwsarchief/detail.phtml?id=16744
-
- Imker sinds: 1983
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Hoi collega's
De cijfers die de universiteit in Gent geeft, komen meer overeen met de berichten die ik uit mijn omgeving (Achterhoek) hoor dan de 'juichende' berichten elders op het forum. Bij mijzelf zijn er van de tien volken nog zeven in leven. Een bevriend imker heeft nog maar één volk van de zes over. Verder ben ik zondag langs twee mij bekende bijenstallen gefietst. In beide bijenstallen was geen actieviteit meer te bespeuren. Alle volken dood!!!!
Groeten...............
Gerard Boswinkel
De cijfers die de universiteit in Gent geeft, komen meer overeen met de berichten die ik uit mijn omgeving (Achterhoek) hoor dan de 'juichende' berichten elders op het forum. Bij mijzelf zijn er van de tien volken nog zeven in leven. Een bevriend imker heeft nog maar één volk van de zes over. Verder ben ik zondag langs twee mij bekende bijenstallen gefietst. In beide bijenstallen was geen actieviteit meer te bespeuren. Alle volken dood!!!!
Groeten...............
Gerard Boswinkel
-
- Contacteer:
Hoi gerard,
Ik heb dit jaarniet veel uitval,ik heb er 8ingewinterd en er zijn er nou 2 verloren gegaan aan de verdweinziekte.Vorigjaar had ik die pech van de 11 bijenvolken was er maar een de winter goed door gekomen maar die heeft deze winter weer niet overleeft.
Ik heb dit jaarniet veel uitval,ik heb er 8ingewinterd en er zijn er nou 2 verloren gegaan aan de verdweinziekte.Vorigjaar had ik die pech van de 11 bijenvolken was er maar een de winter goed door gekomen maar die heeft deze winter weer niet overleeft.