Het volgende getekende portret van van Eeden is van de schilder Jan Veth

Frederik van Eeden 1860-1932
Een dienstmeisje schreef hem eens het volgende briefje:
"Meneer Van Eeden,
Herinnert u zich nog dien morgen in Bussum toen u, met de groentekar van 'Walden', in het 'Spiegel' voor de villa 'Semper Vista' stond en het dienstmeisje naar u toe kwam en tegen u zei: 'Freerik, mevrouw vond je peentjes lang niet versch en je sla kon wel wat meer krop hebben en je biet was bitter.' Herinnert u zich dat nog? Dat dienstmeisje was ik en toen ik het gezegd had, had ik er spijt van, want u keek me zoo treurig aan en schudde uw hoofd en zei tegen me: 'Ja, Aaltje, de natuur kun je niet dwingen.' Het schijnt dat u toch steeds getracht heeft de natuur, vooral die der menschen, tot het goede te dwingen en dat maakt dat er ergens diep in ons hart altijd een warm plekje voor u is geweest. Maar dat uw Waldensche peultjes, zelfs met een forsche kluit boter, niet gaar waren te krijgen, dat zal ik u nooit vergeven, Freerik.
Met hartelijke groeten,
Alida Zevenboom."
Verder las ik dat in 1902 ene Jean Mesker te Chaïret-Hamanet Tunisie lid werd. Ria en Leen uit Canada en anderen van ver, die deelnemen aan het forum hebben dus vroege voorgangers.
Romée