k.teeltkastje á € 2,75

Over bijenrassen en over alle aspecten van koninginnenteelt.
Plaats reactie
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

k.teeltkastje á € 2,75

Bericht door Oude Essink »

In Frankrijk (Bollène) kwam ik een vouwkartonnen moerteeltkastje tegen. 2 dikkartonnenplaten, voorgeponst en op te vouwen tot een of twee koninginneteeltkastjes; ik nam een setje mee en had het in vijf min. gevouwen.

Afbeelding
er gaan acht raampjes in ( 16 x 13 cm.); er is een voerbakje bij ter breedte van twee raampjes; dit heeft twee voerruimtes; in het midden gehangen, houdt je twee teeltkastjes in een over van ieder 3 raampjes. de kartonnen bovenlatjes lijken mij ongeschikt; moet je van hout maken; de rest sluit redelijk doorgangen van de een naar de andere kast af. prijs van de plaatjes incl roostertjes en deksel : € 2,75.

hennie oes

[img]http://www.bijenhouden.nl/imkers/hennie ... natuur.jpg[/img
Kroese
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: k.teeltkastje á € 2,75

Bericht door Kroese »

Oude Essink schreef:
In Frankrijk (Bollène) kwam ik een vouwkartonnen moerteeltkastje tegen. 2 dikkartonnenplaten, voorgeponst en op te vouwen tot een of twee koninginneteeltkastjes; ik nam een setje mee en had het in vijf min. gevouwen.
prijs van de plaatjes incl roostertjes en deksel : € 2,75.
Dag Hennie,
Ik verbaas me eigenlijk dat er niemand iets van vind.
Ik vind het eigenlijk zeer goedkoop, en het lijkt me erg handig voor b.v. de grote telers die veel bevruchte koninginnen (eiland bevrucht) verkopen.
Zijn die kartonnen doosjes geinpregneerd tegen vocht inwerking, of moeten ze onder dak gezet worden?
Ik vind het zo op het eerste gezicht nog zo gek niet.
Heeft dat bedrijf geen website?

Groeten,
Hennie Kroese........
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Re: k.teeltkastje á € 2,75

Bericht door Oude Essink »

Hallo Hennie,
Ik heb de Queenuk vermeld als curiosum, waar misschien best wat mee te doen valt (eerst ervaren!).
Het karton is 5 mm. dik en dubbel gelaagd, zodat het geen vocht doorlaat; het zal niet de bedoeling zijn het kastje buiten te zetten; in de regen zal het karton bezwijken.
Ik nam een exemplaar mee van de fa.ickowicz in Bollène:
http://www.ickowicz.com
miel(APENSTAART)ickowicz.com
met groet,
hennie oes

Afbeelding
Plaats reactie