Bij controle bleek dat 1 van mijn volken moerloos is geworden, d.w.z.ik trof alleen maar darrebroed aan. Mijn vermoeden is dat er een leggende werkster de taak van koningin overgenomen heeft.
Kan ik dit moerloze volk zonder problemen verenigen?
Blijft deze leggende werkster leggen?
Wat kan ik het beste doen?
moerloos volk 1
Moderator: Hans van der Post.
-
- Contacteer:
Re: moerloos volk 1
Jan ,hartelijk welkom op het Forum!
Jan mijn eerste vraag is hier is het wel een leggende werkster ?
Je kan ook met een darrebroedige moer te maken hebben.
Hoe kan je dat nu zien ? Eerste stap : kijk of er eitjes aanwezig zijn .
Ligt er maar één eitje per cel dan is het van een koningin , liggen er meerdere dan is het van een leggende werkster.
Als er al darren uitgekomen zijn van de leggende werksters zoals jij denkt dan kun je ook het verschil zien met de gewone darren ,want die zijn een heel stuk kleiner.
Verenigen kan je zeker met een ander volk door middel bv. van de krantenmethode.Maar als je met een darrebroedige moer te maken hebt zou ik die toch eerst opzoeken en verwijderen vooralleer te verenigen.
groetjes
roger
Jan mijn eerste vraag is hier is het wel een leggende werkster ?
Je kan ook met een darrebroedige moer te maken hebben.
Hoe kan je dat nu zien ? Eerste stap : kijk of er eitjes aanwezig zijn .
Ligt er maar één eitje per cel dan is het van een koningin , liggen er meerdere dan is het van een leggende werkster.
Als er al darren uitgekomen zijn van de leggende werksters zoals jij denkt dan kun je ook het verschil zien met de gewone darren ,want die zijn een heel stuk kleiner.
Verenigen kan je zeker met een ander volk door middel bv. van de krantenmethode.Maar als je met een darrebroedige moer te maken hebt zou ik die toch eerst opzoeken en verwijderen vooralleer te verenigen.
groetjes
roger