oxaalzuur

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Plaats reactie
Henk.S
Contacteer:

oxaalzuur

Bericht door Henk.S »

De eerste keer dat ik mijn bijen behandelde met oxaalzuur, was de varrox verdamper geheel leeg. Afgelopen weekend echter trof ik na de normale tijd een pluizig kristal aan in de varrox verdamper. Wat is er aan de hand? Wil iemand aub hierop reageren? bvd
hans hoogendoorn
Contacteer:

Re: oxaalzuur

Bericht door hans hoogendoorn »

Ik heb ook een keer zoiets waargenomen.
Mijn accu trok het niet helemaal meer en de oxaalzuur werd te kort of te weinig verhit.
buckfast_beekeeper
Contacteer:

Re: oxaalzuur

Bericht door buckfast_beekeeper »

Hallo Henk.S

Wanneer was je vorige behandeling? Is er nu een groot temperatuurverschil met toen? Waarschijnlijk wel. De tijd verlengen en zorgen dat je batterij genoeg vermogen levert.

Om het batterij probleem te verhelpen gebruik ik een labvoeding die regelbaar is tussen 0 en 30V en 0 en 10A. Voldoende zwaar om de meeste verdampers te laten functioneren. Voordeel is natuurlijk dat je niet met batterijen (en eventueel hun zuur) hoeft te zeulen. Nadeel is dat je inderdaad over elektriciteit in de bijenhal dient te beschikken. Verder legde ik in de hal 4 "aftappunten" om de verdamper aan te sluiten. Hiervoor gebruikte ik draad van 4 X 10mm2 waarvan ik telkens 2 aders met elkaar verbond. Met 20mm2 was de draad dik genoeg om niet te veel spanningsval te krijgen. Buiten 4 verbindingsdozen kostte dit mij niks extra omdat de draad een overschotje was.

mvg

Theo

Honing kan men importeren. Bestuiving niet
Plaats reactie