darrenbroed

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
hylke
Contacteer:

darrenbroed

Bericht door hylke »

Ik heb vandaag mijn bijen wat meer ruimte gegeven. Dit hadden ze wel nodig, want de koningin is flink aan de leg. Wat mij verbaasde was dat ik gesloten darrenbroed tegen kwam. Is dat niet en beetje vroeg? Betekent dit, dat ik over drie weken koninginnecellen kan verwachten?

Vriendelijke groeten,
Hylke
de vos roger
Contacteer:

Re: darrenbroed

Bericht door de vos roger »

Hylke er zijn al volop darren aanwezig in sterke volken,en ja binnen enkele weken zullen de eerste speeldoppen en koninginnedoppen de kop op steken[;)]

roger
Jaap van Assenbergh
Imker sinds: 1989
Aantal volken: 10
Contacteer:

Bericht door Jaap van Assenbergh »

Zaterdag 7 april mijn volken ook ruimte gegeven. Ik had vorig jaar in één van de volken per ongelijk een darrenraat in de ondebak laten zitten. (Slordigheidje) Deze was van lat tot lat bezet met gesloten darrenbroed. Deze heb ik verwijderd en tot mijn genoegen heb ik nagenoeg geen varoa (2 stuks) kunnen ontdekken.

Jaap
Dirk Blanken
Contacteer:

Bericht door Dirk Blanken »

Jaap het is juist prima om een darrenraat te overwinteren ev later er nog een darrenraat bijzetten en dan halverwege een extra lat waaronder geen bedrading komt zodat je die makkelijk kan uitsnijden.
Als je darrenraat meeoverwinterd laten ze de werksterraat grotendeels ongemoeid wat betreft darrenraat.
En volken met veel darren zijn harmonieuzer.
Minder opbrengst verhalen zijn fabeltjes.
Dirk

dertiende
Plaats reactie