Wordt het geen tijd om te gaan kweken op F1 hollandse bijen? (of wordt dat al gedaan?)
Ik, en mijn mentor, werken met (standbevruchte) hollandse bijen, maar die tonen wel vermenging met andere rassen: een deel van de bijen heeft 1 of 2 oranje banden op het achterlijf.
Kennelijk niet zo'n probleem. Mijn mentor is in ca. 27 jaar imkeren (met 30 volken) nog nooit een volk kwijtgeraakt.
Met de stekerigheid valt het wel mee.
Docu - De bij verdwijnt
-
- Contacteer:
Re: Docu - De bij verdwijnt
Jammer dat de links niet meer werken.
Met de link, die "PJThomas" gaf, kan je de docu online zien.Bijenhoudster schreef:Jammer dat de links niet meer werken.
KLIK hier
-
- Contacteer:
Dank je wel, ik had blijkbaar alleen de 1e pagina gelezen, ben moe, en wordt van de film nog meer moe.
Als NL nu nog verdwijnziekte vrij is, is het waarschijnlijk een kwestie van tijd en wordt de situatie nog moeilijker.
We moeten toch maar naar de permacultuur gaan.
Maar hoe was het ook al weer. De bijen vliegen niet op mijn borage omdat er ergens anders meer dezelfde planten van iets zouden zijn, en ze liever veel van hetzelfde hebben dan allemaal verschillende planten, dat was toch de verklaring die hier werd gegeven?
Als NL nu nog verdwijnziekte vrij is, is het waarschijnlijk een kwestie van tijd en wordt de situatie nog moeilijker.
We moeten toch maar naar de permacultuur gaan.
Maar hoe was het ook al weer. De bijen vliegen niet op mijn borage omdat er ergens anders meer dezelfde planten van iets zouden zijn, en ze liever veel van hetzelfde hebben dan allemaal verschillende planten, dat was toch de verklaring die hier werd gegeven?