wijzigen berichten
- Jeroenvt
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): hele leuke
- Contacteer:
wijzigen berichten
Er verandert iets in het wijzigen van berichten, soms plaatsen deelnemers een bericht en dagen soms weken later veranderen ze die dan of verwijderen die helemaal. Dat is onhandig omdat een draad dan niet meer te volgen is en wij menen dat het forum ook een naslagfunctie heeft. Antwoorden op niet meer bestaande of sterk veranderde berichten zijn niet te volgen. Daarom is er ingesteld dat een bericht een tijdje gewijzigd mag worden of eventueel verwijderd, maar na enige tijd definitief vaststaat. Ik heb die tijd voorlopig op twee uur ingesteld. Als er daarna echt nog iets verandert moet worden kan dat altijd via de rubrieksbeheerder of eindbeheerder gebeuren natuurlijk. En als de tijd niet goed is kunnen we het daar ook over hebben.
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: wijzigen berichten
Als jee een berichtje op Linkedin plaats verschijnt er zo'n dingetje: 'u hebt nog 30 seconden om dit bericht te verwijderen of te veranderen', dus 2 uur lijkt mij ruimschoots lang zat. Wel iets meer aandacht voor de spelling want ook fouten zijn na 120 minuten definitief.
Zelf doe ik de volgende dag al geen spellingsfouten meer verbeteren, om te voorkomen dat mijn bericht vanwege een spelfout weer terugkomt bij 'ongelezen berichten'.
Zelf doe ik de volgende dag al geen spellingsfouten meer verbeteren, om te voorkomen dat mijn bericht vanwege een spelfout weer terugkomt bij 'ongelezen berichten'.
gr,
m
m
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Contacteer:
Zelf ben ik natuurlijk ook al wat ouder en vind die twee uur wel wat kort , omdat vaak een tijdje later iets invalt wat je toch net iets anders geschreven wil hebben . Wel is het zeer goed dat daar een tijd van staat , ik heb ook wel eens met totaal veranderde berichten te maken gehad en dit als zeer vervelend ervaren .
Jaap v P
Jaap v P
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Vind het eigenlijk betutteling ; het beperken van de mogelijkeheid om je bericht te wijzigen.
Ook hier moeten de goede onder de "kwaaden lijden".
Als je dan de tijd moet beperken van de mogelijkeheid van wijzingen hou het dan tot 24 uur dus na 00.00 uur geen wijziging meer.
Ook hier moeten de goede onder de "kwaaden lijden".

Als je dan de tijd moet beperken van de mogelijkeheid van wijzingen hou het dan tot 24 uur dus na 00.00 uur geen wijziging meer.

!Hans.
- Wim Joosten
- Erelid
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 1
- Contacteer:
Ik zou het positief willen labelen: doordat er geen berichten meer gewijzigd kunnen worden houden we een leesbaar forum en daar heeft iedereen belang bij.
Maar over de tijd valt te praten. Ik vind het voorstel van Hans ook prima.
Maar over de tijd valt te praten. Ik vind het voorstel van Hans ook prima.
Met vriendelijke groet,
Wim
Wim
- Jeroenvt
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): hele leuke
- Contacteer:
Pfoeh, ik weet niet of die optie er is, kan wel de twee uur verlengen, maar alleen tot 0:00... Wat doe je dan als je iets om twee voor twaalf invoerd.
- Wim Joosten
- Erelid
- Contacteer:
Nee, volgens mij kun je alleen de lengte instellen. Dus tot bijvoorbeeld 24 uur na het plaatsen van het bericht. Ik denk inderdaad dat instellen tot een bepaalde (vaste) tijd, zoals 0.00 uur, dan niet handig is.
Met vriendelijke groet,
Wim
Wim
Daar moet toch wel een mod voor te vinden zijn waarmee dat in te stellen is?
Deze misschien: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/o ... ser_limits
Ik heb hem alleen niet getest dus ik weet niet of dit het juiste is.
Deze misschien: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/o ... ser_limits
Ik heb hem alleen niet getest dus ik weet niet of dit het juiste is.
- Wim Joosten
- Erelid
- Contacteer:
Dat zou kunnen. Nog even goed bekijken. Leuk, dat je meedenkt over een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Wim
Wim
-
- Contacteer:
Ik vind het raar dat je je eigen bericht niet meer kan wijzigen, kom dat ook voor het eerst tegen. Ik ga vaak een forum op als ik te moe ben voor iets anders. Maak schrijffouten, kromme zinnen en soms wil ik het later anders schrijven of aanvullen.
Ik ken ook maar 1 voorbeeld dat berichten niet meer te lezen waren omdat iemand alles weghaalde. Dat was inderdaad irritant maar ik begreep dat dat opgelost is.
Ik ken ook maar 1 voorbeeld dat berichten niet meer te lezen waren omdat iemand alles weghaalde. Dat was inderdaad irritant maar ik begreep dat dat opgelost is.