stoomwassmelter of zonnewassmelter
stoomwassmelter of zonnewassmelter
Ik zou graag de voors en tegens van een stoomwassmelter en een zonnewassmelter op een rijtje willen zetten. Wat zijn uw ervaringen?
Re: stoomwassmelter of zonnewassmelter
Stoomwassmelter gaat sneller en de ramen komen er schoner en onsmet uit. En bij veel volken 5> denk ik een goede keus.
Zonnewassmelter goedkoop en je moet mooi weer hebben. Heb beiden maar gebruikt eigenlijk alleen maar de stoomwassmelter, makkelijk,snel en kan het doen wanneer het mij uit komt.
ries
Zonnewassmelter goedkoop en je moet mooi weer hebben. Heb beiden maar gebruikt eigenlijk alleen maar de stoomwassmelter, makkelijk,snel en kan het doen wanneer het mij uit komt.
ries
-
- Contacteer:
Stoomwassmelter : je smelt je ramen héél snel en goed af op het tijdstip dat jij het wilt .
De hoeveelheid ramen in één smeltbeurt is groter dan je ooit in je zonnewassmelter kan krijgen (bij mijn stoomwassmelter 17 simplexramen in één beurt)
Zodra ze afgesmolten zijn kan je de ramen in warme toestand beter terug netjes maken .
Meer kans om niet te moeten herdraden .
Zonnewassmelter: wachten op een warme zonnige dag( wat in ons landje zeldzaam is ) en zorgen dat je thuis bent om hem af en toe eens richting zon te draaien.
Het aantal ramen is beperkt .
Als je op het ogenblik van je afsmelten niet thuis bent en je ramen dan in koude toestand uit je wassmelter haalt zal je méér werk hebben om je ramen terug netjes te maken .Ook zal je heel wat ramen terug moeten herdraden .
Kostprijs: voor beide ongeveer hetzelfde bij aankoop
Mijn keuze ?
Een stoomwassmelter
De hoeveelheid ramen in één smeltbeurt is groter dan je ooit in je zonnewassmelter kan krijgen (bij mijn stoomwassmelter 17 simplexramen in één beurt)
Zodra ze afgesmolten zijn kan je de ramen in warme toestand beter terug netjes maken .
Meer kans om niet te moeten herdraden .
Zonnewassmelter: wachten op een warme zonnige dag( wat in ons landje zeldzaam is ) en zorgen dat je thuis bent om hem af en toe eens richting zon te draaien.
Het aantal ramen is beperkt .
Als je op het ogenblik van je afsmelten niet thuis bent en je ramen dan in koude toestand uit je wassmelter haalt zal je méér werk hebben om je ramen terug netjes te maken .Ook zal je heel wat ramen terug moeten herdraden .
Kostprijs: voor beide ongeveer hetzelfde bij aankoop
Mijn keuze ?
Een stoomwassmelter

roger
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
betekent " 5> " niet: maximaal 5 volken?? of zit er nu naast?bij veel volken 5>
Je zit er naast >is in de wiskunde groter dan. dus 6 of meer volken.Oude Essink schreef:betekent " 5> " niet: maximaal 5 volken?? of zit er nu naast?bij veel volken 5>
Maar das de vraag niet.
Ik ga voor stoomwassmelter ongeacht het aantal volken.
Koop bij de doehetzelver een behangstripper en maak een platic bak waar je hem op kunt aansluiten en waar de ramen in passen. Werkt perfect.
Eventueel kun je hem ook gebruiken om kasten schoon te maken (ontsmetten)
groet,
Peter
Peter
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Oké, dat heb ik opgepikt; ik reageerde op het grote aantal volken.Je zit er naast >is in de wiskunde groter dan. dus 6 of meer volken.

hennie oes
-
- Contacteer:
Door de hitte zijn de ramen goed ontsmet
de restjes van de afgesmolten ramen
roger
Hallo Roger
Kijk het hoeft dus geen rvs stoomwassmelter te zijn.
Waar koop je deze en wat kost ie ??
Groet Jan
Kijk het hoeft dus geen rvs stoomwassmelter te zijn.
Waar koop je deze en wat kost ie ??
Groet Jan
-
- Contacteer:
Nee Jan het hoeft geen rvs stoomwassmelter te zijn om goed en vlug te kunnen werken .
Deze grote emmer uit speciaal hittebestendig plastiek kan je ook vervangen door iets anders ,vb een houten bak waar je de raampje inhangt,of een kleine regenton of......
De warme stoom wordt met een flexibele darm in de emmer geblazen.
De kostprijs voor dit alles is 158 € bij ons in Bijenhof te Kortrijk(Vlaanderen)
groetjes
Deze grote emmer uit speciaal hittebestendig plastiek kan je ook vervangen door iets anders ,vb een houten bak waar je de raampje inhangt,of een kleine regenton of......
De warme stoom wordt met een flexibele darm in de emmer geblazen.
De kostprijs voor dit alles is 158 € bij ons in Bijenhof te Kortrijk(Vlaanderen)
groetjes
roger
Ik heb een stoomapparaat gekocht bij Conrad voor 35 euro en een plastic vat van 12 euro waar 250 liter teriyaki saus in heeft gezeten. Werkt hoor!