Het radio- en televisieprogramma "Vroege vogels" maakt een lijst van de 50 meest ergelijke rotbeesten van Nederland. Laten we allen de Varroamijt aanmelden zodat deze minstens in de top 50 voorkomt.
Maar voorlopig ben ik tevreden, want de hond en de kat staan er al in, overduidelijk de nummers 1 en 2. Dan krijg je de hele tijd niks en dan krijg je de mug.
De enige die er een plekje verdient is de dierenbeul, een uiterst vervelend dier. Verder vind ik de lijst vol staan met dieren die grappig, interessant of nuttig zijn, en overbodige lijst dus.
Jeroenvt schreef:De enige die er een plekje verdient is de dierenbeul, een uiterst vervelend dier. Verder vind ik de lijst vol staan met dieren die grappig, interessant of nuttig zijn, en overbodige lijst dus.
Jeroen
Volgens mij kun je daar de varroa aan toevoegen, die voldoet aan al je criteria: niet grappig, niet interessant, niet nuttig en volledig overbodig.
Hartelijk bedankt voor uw mail. Dankzij uw suggestie is de varraomijt toegevoegd aan de Rotbeesten Top 50. U kunt dus nu stemmen op de varroamijt http://www.rotbeesten.nl
Met vriendelijke groet,
Internetredactie Vroege Vogels
Iedere zondag om 8:00 op radio 1
Vanaf 15 maart iedere dinsdag om 19:25 op Nederland 2
De hele week op internet op http://vroegevogels.vara.nl
Dat is flauw ik mag maar 1x stemmen en ik zag heel veel rottige beestjes. Ooit geslapen met bedwantsen? En in de Weerribben geweest in knutjes tijd. Hier in huis zit houtworm. In de hazelnootboom zit boorkever. Kattenvlooien, engelingen, muggen, zandvlooien, boktor, enz. sommige beestjes mogen van mij direct uitsterven...
Ik ben eigenlijk ook van mening dat elk beestje zijn nut, functie of chamre heeft... maar voor de varroamijt (1) de teek (2) en - nu ga ik op mijn donder krijgen - de kat (3) heb ik toegegeven weinig sympathie. Die laatste omdat ze zich al te vaak voortplanten, verwilderen nog meer jongen en dan zoveel mogelijk muizen, vogels etc... vangen.
Ik mis de mens in het lijstje, dat is immers het lastigste en meest vernietigende rotbeest....
De varroamijt en teek waren makkelijk, maar de 3e was moeilijker. Ik heb er maar eikeprocessierups van gemaakt, zijn best lastig.
Honden en katten zijn niet lastig, dat zijn de baasjes!