Zembla

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
AndreasH
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door AndreasH »

Mijn lidmaatschap is ook opgezegd....
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

En hoe voelt dat nou zo lidmaatschaploos:?:

JP
JP
wilde
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Bericht door wilde »

Ik hoef mij nu niet meer te schamen lid van de NBV te zijn ....
Opzeggingen gaan overigens pas in per 1 januari 2012.
Albert de Wilde
atenbrinke
Contacteer:

Bericht door atenbrinke »

Opzeggen helpt niet! Doorvechten wel! We doen het voor een goede zaak!

Groeten, Albert
Bok
Contacteer:

Bericht door Bok »

FF wat :angry-argument:
Ik denk dat al die dappere mensen die hun lidmaatschap opzeggen dan sterk moeten zijn en hier ook verdwijnen. Dit forum wordt door de NBV gesponsord.
Waar heb ik deze belangenverstrengeling eerder gelezen. En Oh ja wie reageerde daar zo fel op.....

Het imkerforum is een onafhankelijk discussieplatform voor alle bijenhouders en bijenliefhebbers en wordt gesponsord door de Nederlandse Bijenhouders Vereniging (NBV).
groet,

Peter
Bart de Coo
Moderator
Imker sinds: 2003
Contacteer:

Bericht door Bart de Coo »

Ho! Pas op,Bok. Je betreedt gevoelig terrein. Over de consequenties van het feit dat dit forum door de NBV gesponsord wordt, is in het verleden nogal wat afgesteggeld. De NBV heeft heel duidelijk laten weten dat dit forum voor iedereen toegankelijk is. Het lidmaatschap van welke club dan ook of de nationaliteit van welk land dan ook - Belgie of Nederland - doet volstrekt niet ter zake.

De toegankelijkheid van dit forum is geen, ik herhaal, geen onderwerp van discussie.

Overigens ben ik van mening dat het bijzonder onverstandig is om je lidmaatschap op te zeggen. Dan heb je geen inspraak meer natuurlijk. Je kunt beter lid blijven en actief deelnemen aan het verenigingsleven. Maar ja, dat kost veel meer moeite dan even je lidmaatschap opzeggen.

Ik zou de forumers geheel op mijn conto willen oproepen om geen, ik herhaal, geen voorbeeld te nemen aan Andreas en Albert. Ik ben lid van de NBV en dat blijf ik. Nog heel lang. Neem een voorbeeld aan mij.

Groet,

Bart
AndreasH
Contacteer:

Bericht door AndreasH »

wilde schreef:Ik hoef mij nu niet meer te schamen lid van de NBV te zijn ....
Opzeggingen gaan overigens pas in per 1 januari 2012.
Dat viel me ook al op inderdaad. Restitutie van de contributie was ook al niet mogelijk..... Zonder opgaaf van redenen overigens. Terwijl we nog maar 3 maanden in het jaar zitten. Zou het geld ondertussen alweer verdeeld zijn....
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).
wilde
Imker sinds: 1980
Contacteer:

Bericht door wilde »

Bart de Coo schreef:
Neem een voorbeeld aan mij.
Wat heb je dan gedaan om het hoofdbestuur op andere gedachten te krijgen? Ik heb ze uitgedaagd om de visie van Van der Sluys over te nemen. Ik heb het zelfs als agendapunt voor de jaarvergadering aangebracht. Discussie daarover wordt niet afgewacht en men stuurt achterlijke berichten naar de Vaste commissie van landbouw. Daar kan ik echt niet mee leven. Dan maar zonder deze club die haar leden volledig in de kou laat staan.
Laatst gewijzigd door wilde op di 29 mar 2011, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Albert de Wilde
Bok
Contacteer:

Bericht door Bok »

Ik denk dat dit de foute kant opgaat. Weinig inhoudelijk meer.

Als ik daar zelf mee begonnen ben sorry maar dit gaat nergens meer over.
groet,

Peter
AndreasH
Contacteer:

Bericht door AndreasH »

Ik ben een andere mening toegedaan dan de schijnbaar algeheel heersende binnen de NBV ledenkring. Dat mag. We leven in een vrij land met vrijheid van meningsuiting. Ik trek mijn conclusies naar aanleiding van een gebeurtenis waar ik mij niet in kan vinden en neem afscheid. Het zou zo fijn zijn als dat gewoon zou kunnen zonder dat je een stempel opgedrukt krijgt of anderen opgeroepen worden vooral mijn vastberadenheid over mijn besluit uberhaupt nog maar te overwegen. Het is treurig dat het blijkbaar zo moet gaan....

My last two cents....
Gesloten