Koolzaad

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

Plaats reactie
Henk.S
Contacteer:

Koolzaad

Bericht door Henk.S »

Kan iemand mij vertellen waar dit jaar ergens koolzaad staat?
Ik hoop dat mijn bijen dit jaar op het koolzaad kunnen staan vandaar.

gr.
Arnold
Contacteer:

Re: Koolzaad

Bericht door Arnold »

in noord-nederland begint de koolzaad al mooi te bloeien. gisteren hebben we met de vereniging een aantal kasten in de buurt van groningen gebracht.
[td][b][img]http://www.querico.nl/afbeeldingen/nieuws_bij.gif[/img][/b][/td][td][b]Aantal Volken[/b][/td][td][b]Aantal Potjes[/b][/td][td][b]Aantal Jaren Imker[/b][/td][td][b]Jaartal[/b][/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td][b]2009[/b][/td][td]1[/td][td]13[/td][td]1 Jaar[/td][td][b]2010[/b][/td][td]2[/td][td]15[/td][td]2 Jaren[/td][td][b]2011[/b][/td][td]3[/td][td]22[/td][td]3 Jaren[/td][td][b]2012[/b][/td][td]2[/td][td]6 ramen raathoning[/td][td]4 Jaren[/td][td][b]2013[/b][/td][td]2[/td][td]-[/td][td]5 Jaren[/td]
Honingoogst
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Bericht door Oude Essink »

Paar dagen geleden reed ik door midden Frankrijk. Wat denk je van dit veldje??

Afbeelding
hennie oes
Thijs Corporaal
Contacteer:

Bericht door Thijs Corporaal »

Hoi Henk.
Het koolzaad bloeid in Groningen al volop,zijn veel akkers in verschillende gebieden.Maar je moet wel afspraken maken met de eigenaren,je kunt niet zomaar je kasten ergens neerzetten.Wij doen dat al vele jaren in verenigings verband en dat is heel plezierig,men helpt elkaar als het moet.

Groeten Thijs :dance:
maartenkleijne
Moderator
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Bericht door maartenkleijne »

Vraag: bloeit door de extreme droogte het koolzaad ook korter?
gr,
m
BijDaan.nl
Contacteer:

Bericht door BijDaan.nl »

er is heel weinig koolzaad. in de achterhoek de duitste grens en er overheen waar het normaal overal geel is moet je moeite doen om een stukje te vinden.
de bijen staan er een week en de kasten zijn vol, niet meer van de plek te krijgen. net als op het fruit trouwens
Cor Van Pelt
Imker sinds: 1970
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast en bastaard
Contacteer:

Bericht door Cor Van Pelt »

Afbeelding

Hier is een foto van koolzaad velden van vorig jaar. Ik noemde dit" Golvend Goud".

Er is hier nog niks gezaaid ,het is nog veel te nat en koud geweest. Ik heb ook een foto van de sneeuw dat vorig week neer kwam.
Die staat op de galerij en ik ga proberen die hier ook te plaatsen. Het was een heel karwei,die foto op het forum the plaatsen. Ik hen wat moeite met de Nederlandse technische termen. Maar Jaap van Popering helpt mij goed. Bedankt Jaap.
Groeten uit Alberta.
Plaats reactie