Bijen stromen massaal kast uit, te warm?
Moderator: Hans van der Post.
Re: Bijen stromen massaal kast uit, te warm?
Het was toch een zwerm, om 18:00 uur kwam ie af en bleef bij de buren aan de pergola hangen. Gelukkig heb ik hem kunnen scheppen. Ik heb direct de andere kast geinspecteerd op moerdoppen en er toch een paar gevonden. Ze zaten niet allemaal netjes onderin maar ook midden op de raat (redcel?). Ik heb ze op twee na gebroken. Hoop dat het nu klaar is met zwermen. Ik heb nu twee kleine volkjes. Honing is op.....die heeft de zwerm opgegeten. Nou ja, volgend jaar beter. Ik begin net, ben al blij dat ik de zwerm te pakken heb. Nu maar hopen dat de volken zich goed gaan ontwikkelen. Iemand nog goede raad voor mij?
het was toch een zwerm. gisteravond om 18:00 uur hingen ze bij de buren in de pergola. Ik heb ze geschept en later in kast gedaan. In afgezwermde volk waren toch wat moercellen te vinden....
ik heb ze op twee na gebroken. Nu vanochtend zijn beide volken heel onrustig zowel de zwerm als het afgezwermde volk. Gaat alles goed? Ik hoop dat er koninginnen zijn... heeft iemand nog goede raad voor mij?
ik heb ze op twee na gebroken. Nu vanochtend zijn beide volken heel onrustig zowel de zwerm als het afgezwermde volk. Gaat alles goed? Ik hoop dat er koninginnen zijn... heeft iemand nog goede raad voor mij?
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Je had alle doppen kunnen breken en de zwerm terugkloppen op de afgezwermde kast.