na de bloei snoeien laat ook nog tijd voor nieuwe uitlopers die volgend jaar weer bloeien.
En voor de bloei snoeien zorgt voor een verlating van de bloei...
Liguster aanplanten
Moderator: maartenkleijne
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Liguster aanplanten
gr,
m
m
Wanneer is dan de beste tijd om stekken te snijden?petro schreef:...de afgevreten ligustertakken hebben zo goed als altijd wortel geschoten.
Die"stekken"met wortels plant ik dan weer.
Groeten, Wilfried.
"… das Imkern lässt sich nicht erlernen, man muss es leben, mit seinen Partnern, den Biens."
" Bienen sind Tiere. Experimente mit Tieren sind Tierversuche. Tierversuche sind Scheiße."
Citaten van enkele van mijn voorbeeldimkers.
" Bienen sind Tiere. Experimente mit Tieren sind Tierversuche. Tierversuche sind Scheiße."
Citaten van enkele van mijn voorbeeldimkers.
-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Beste tijd is in dit geval ook het voorjaar,alhoewel het ook de rest van het jaar kan.
Het is zelfs mogelijk in de winter,mits er na bewortelen een vorstvrije plek voor ze is.
Petro
Het is zelfs mogelijk in de winter,mits er na bewortelen een vorstvrije plek voor ze is.
Petro
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Ik bracht vorige week een bezoek aan Hans van de Post; een wandelingetje door Oegstgeest bracht ons naar een tuin waar een bijzondere soort Liguster stond;
een groter mooi glanzend groen blad en wat het bijzondere is: grotere bloemtrossen met grotere bloemen, die druk door bijen werden bezocht. De naam van het soort weet ik niet: Hans misschien?

een groter mooi glanzend groen blad en wat het bijzondere is: grotere bloemtrossen met grotere bloemen, die druk door bijen werden bezocht. De naam van het soort weet ik niet: Hans misschien?