Al we eenmaal in de winter zitten, en dat kan heel snel gaan, wil je eigenlijk de bollen en voorjaarsplanten "uit de grond kijken" Soms kan een mooie Amaryllus in de kamer al wat van het voorjaarswonder laten zien, maar we denken natuurlijk aan onze gevleugelde vrienden die na zo'n winterzit ook wel eens een fris stuifmeelbolletje willen opknabbelen.
Nu het voorstel:1. Welke bolgewassen zijn erg goed voor de bijen en hoe zet je ze neer, compositie want ook een beetje tuinarchitectuur kan geen kwaad.
2. Welke adressen verkopen mooie bollen van kwaliteit?
Vroeger kocht ik veel van dat zogenaamde 'bijgoed' dus sneeuwklokjes etc bij Tubbergen maar nu in Westfriesland wonende zit ik in wat de bollenkwekers 'de Noord' noemen met mijn neus op die bollen(o.a. Westfriese Flora)
Ik zal maar eens en duit in het zakje doen, ik heb er geen financieel gewin bij maar wel ervaring met keus en kwaliteit. Simon en Karin Visser in Bovenkarspel hebben een bloembollenboetiek met veel keus aan allerlei' bijen bollen'. Ze hebben een site kijk maar eens voor keus en prijzen. De botanische dingen hebben zich lekker in mijn tuin uitgezaaid. Prachtig in het voorjaar.
Kan U ook wat tips geven wellicht ook met grondsoort. Ik zit op klei waar al het bijgoed het goed doet. Winteracconieten lijken niet meer uit te roeien dus ook oppassen voor woekeraars.De bijen vinden het allemaal dolletjes en proberen ook allen soorten sneeuwklokjes 'te luiden '

Bij voorbaat dank voor Uw tips en adressen.