Gewone leden
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
Re: Gewone leden
ik moest ook lid zijn van de bond als ik lid werd van de imker verening en ik kon niet alleen van de imker verening lid zijn
dat vind ik wel raar dat ze je verplichten dat je lid moet zijn van de bond
paul
dat vind ik wel raar dat ze je verplichten dat je lid moet zijn van de bond
paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Of iemand nou zegt;ach het is maar vier potjes honing wat het meer gaat kosten of;belachelijk veel en wat krijg je er voor.
Ik ga opzeggen omdat het voor mij teveel is;waar hebben we het over?...Over een gevulde dag weg met mijn zoon en dan ook nog wat over houden om aan een andere vereniging met maandblad uit te geven.
Simpelweg;Bruin kan deze kar niet meer trekken.Toch jammer!
Petro
Ik ga opzeggen omdat het voor mij teveel is;waar hebben we het over?...Over een gevulde dag weg met mijn zoon en dan ook nog wat over houden om aan een andere vereniging met maandblad uit te geven.
Simpelweg;Bruin kan deze kar niet meer trekken.Toch jammer!

Petro
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Wat krijg je eigenlijk voor die 60 euro? Een maandblad, dat best aardig is, maar ook niet meer dan dat. En een verzekering (is die nodig?). En verder???? Ik weet het niet. Een Bijenhuis waar men imkersgoederen verkoopt tegen prijzen die niets lager zijn dat bij b.v. Het Honingmagazijn of De Werkbij.
In plaats van dit soort verhogingen zou men eerder eens naar de uitgaven moeten gaan kijken lijkt me.
Deze prijsverhoging is maar 4 potjes honing, de ziektekostenverzekering maar 10 potjes honing, energierekening maar 15 potjes, boodschappen maar 50 potjes.... Ik moet nog maar zien dat ik zoveel potjes heb het komende jaar....

Deze prijsverhoging is maar 4 potjes honing, de ziektekostenverzekering maar 10 potjes honing, energierekening maar 15 potjes, boodschappen maar 50 potjes.... Ik moet nog maar zien dat ik zoveel potjes heb het komende jaar....
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Ik begrijp al die ophef niet , wij hebben in Nederland toch ook de ; Algemene Nederlandse Imkersbond en de Imkersbond ; ABTB nog , die beduidend goedkoper zijn .
Jaap v P
Jaap v P
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Nou Jaap geef maar de aderessen en ik stap over.
En wat de stemming van 55% het heeft goed gekeurd valt nog te bezien,
ik ben meerdere malen op de jaarvergadering geweest en je krijg heel weinig kans om ergens op te reageren.
Dit moet vooraf schriftelijk gebeuren of je valt af.
Het zal zo zijn als je de acceptgiro krijgt de meeste leden afhaken, die hebben dit nog niet gezien en zitten niet op het forum.
En als de helft af meld, komen ze weer de helft te kort.
En wat de stemming van 55% het heeft goed gekeurd valt nog te bezien,
ik ben meerdere malen op de jaarvergadering geweest en je krijg heel weinig kans om ergens op te reageren.
Dit moet vooraf schriftelijk gebeuren of je valt af.
Het zal zo zijn als je de acceptgiro krijgt de meeste leden afhaken, die hebben dit nog niet gezien en zitten niet op het forum.
En als de helft af meld, komen ze weer de helft te kort.
Tinus Kolsters
-
- Imker sinds: 2011
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
Ik neem aan dat we de leden van de NBV (voor sommigen de BOND) die nu afhaken ook niet meer terug "zien" op dit forum ?
Groeten, Willem 

-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Willem
Is dit forum bedoelt dat enkel NBV leden dit bezoeken ???
Tinus
Er zijn in Nederland drie landelijke verenigingen . dit is te vinden op ; http://bijen.startpagina.nl/
Te weten ; http://www.bijenhouders.nl/
; http://www.anibijen.nl/
; http://www.imkersbondabtb.nl/
Jaap v P
Is dit forum bedoelt dat enkel NBV leden dit bezoeken ???

Tinus
Er zijn in Nederland drie landelijke verenigingen . dit is te vinden op ; http://bijen.startpagina.nl/
Te weten ; http://www.bijenhouders.nl/
; http://www.anibijen.nl/
; http://www.imkersbondabtb.nl/
Jaap v P
-
- Imker sinds: 1994
- Bijenras(sen): Carnica F 1
- Contacteer:
Eigenlijk een vreemde titel "gewone" leden. Ik ben ook gewoon lid en betaal netjes de contributie, 15 euro meer dan vorig jaar, nog vermeerderd met de opslag voor onze eigen vereniging. Mijn inkopen doe ik ook meestal niet bij het bijenhuis of de depothouders.
Toch denk ik dat het belangrijk is je stem via de verenging te (kunnen!) laten horen.
Met alle respect voor de andere beide verenigingen en de mensen die daar lid van zijn denk ik toch dat een organisatie als de NBV toch wat meer gewicht in de schaal legt/zou kunnen leggen dan de beide andere, alleen al qua ledenaantal.
Het is naar wat ik gelezen heb op beide websites helemaal vrijwilligerswerk. Niks mis mee prima! Toch hoor ik in de media nog minder van deze beide collega's dan van onze NBV. En hun tijdschriften ken ik niet, wel heb ik gezien dat men er naar streeft die 6 keer te laten verschijnen.
Ons blad bijen verschijnt 1 keer per jaar, ik heb waardering voor her feit dat men er toch elke keer weer een lezenswaardig blad van weet te maken waar ik nog wat van opsteek ook!
En die contributie, ik ben van verschillende verengingen lid en lid geweest, ik vind de contributie van 60 euro dan nog heel erg aan de redelijke kant. Jammer dat men steeds weer probeert elkaar de vlooien af te vangen, laten we dat nu eens via de vereniging doen en van onderop proberen het beleid te veranderen, als dat al nodig mocht zijn.
Groeten en hopend op een goede uitwintering in 2012,
Roel
Toch denk ik dat het belangrijk is je stem via de verenging te (kunnen!) laten horen.
Met alle respect voor de andere beide verenigingen en de mensen die daar lid van zijn denk ik toch dat een organisatie als de NBV toch wat meer gewicht in de schaal legt/zou kunnen leggen dan de beide andere, alleen al qua ledenaantal.
Het is naar wat ik gelezen heb op beide websites helemaal vrijwilligerswerk. Niks mis mee prima! Toch hoor ik in de media nog minder van deze beide collega's dan van onze NBV. En hun tijdschriften ken ik niet, wel heb ik gezien dat men er naar streeft die 6 keer te laten verschijnen.
Ons blad bijen verschijnt 1 keer per jaar, ik heb waardering voor her feit dat men er toch elke keer weer een lezenswaardig blad van weet te maken waar ik nog wat van opsteek ook!
En die contributie, ik ben van verschillende verengingen lid en lid geweest, ik vind de contributie van 60 euro dan nog heel erg aan de redelijke kant. Jammer dat men steeds weer probeert elkaar de vlooien af te vangen, laten we dat nu eens via de vereniging doen en van onderop proberen het beleid te veranderen, als dat al nodig mocht zijn.
Groeten en hopend op een goede uitwintering in 2012,
Roel
-
- Contacteer:
Beste Beeleevers hier is Uw Franse correspondent.
Zojuist hier mijn "Adhesion"= is abonnement van de Franse bijenvereniging betaald .
Club heet "L'' abeille de France & l'Apicilteur".
Ieder maand een fraai in kleuren uitgevoerd blad A4 formaat, je kasten zijn erbij verzekerd en men zegt de belangen van de imkers te verdedigen
( représentation de vos intérêts au niveau departemental( chambre d'agriculture, co general, régional ( ADAM) et national (S.N A) En dat verdedigen doet men dan ook echt en ook zichtbaar in de media !
Wat kost dat abonnement daar in Frankrijk---->€ 30 als je minder dan 10 kasten hebt.41- 50 ruches kost €34.
Als het om verdedigen van imkersbelangen gaat, werkt men even anders dan in Nederland. Hier gaan ze direct de barricaden op. Zo werd het 'gewasbeschermingsmiddel lees bestrijdingsmiddel "Gaucho" een' bijenkiller', na een grote demonstratie van de markt gehaald !!
Hier heb je natuurlijk nog veel beroepsimkers dus groot financieel belang, maar het is 'traditie' in Frankrijk echt in het geweer te komen. Stakingen en acties in Frankrijk zijn in Nederland ook wel bekend en berucht. Denk aan wegblokkades en brandstofblokkades , spoorstakingen etc. Het poldermodel werkt hier niet !
Hoe dan ook wel waar voor je abonnementsgeld als het gaat om imkersbelangen !
Zo, dan heb je nu een beetje een vergelijking met andere staten en hun bedragen.
Ik vind €60 ook wel veel geld voor het abonnement.
Krijgen we er een gouden bij bij
Laat maar eens wat horen mensen. Bij voorbaat dank.
Zojuist hier mijn "Adhesion"= is abonnement van de Franse bijenvereniging betaald .
Club heet "L'' abeille de France & l'Apicilteur".
Ieder maand een fraai in kleuren uitgevoerd blad A4 formaat, je kasten zijn erbij verzekerd en men zegt de belangen van de imkers te verdedigen
( représentation de vos intérêts au niveau departemental( chambre d'agriculture, co general, régional ( ADAM) et national (S.N A) En dat verdedigen doet men dan ook echt en ook zichtbaar in de media !
Wat kost dat abonnement daar in Frankrijk---->€ 30 als je minder dan 10 kasten hebt.41- 50 ruches kost €34.
Als het om verdedigen van imkersbelangen gaat, werkt men even anders dan in Nederland. Hier gaan ze direct de barricaden op. Zo werd het 'gewasbeschermingsmiddel lees bestrijdingsmiddel "Gaucho" een' bijenkiller', na een grote demonstratie van de markt gehaald !!
Hier heb je natuurlijk nog veel beroepsimkers dus groot financieel belang, maar het is 'traditie' in Frankrijk echt in het geweer te komen. Stakingen en acties in Frankrijk zijn in Nederland ook wel bekend en berucht. Denk aan wegblokkades en brandstofblokkades , spoorstakingen etc. Het poldermodel werkt hier niet !

Hoe dan ook wel waar voor je abonnementsgeld als het gaat om imkersbelangen !
Zo, dan heb je nu een beetje een vergelijking met andere staten en hun bedragen.
Ik vind €60 ook wel veel geld voor het abonnement.

Laat maar eens wat horen mensen. Bij voorbaat dank.