Gewone leden

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
p.zwartepoorte
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door p.zwartepoorte »

ik zal het sterker vertellen ik was daar keer (was laaste keer ) toen vroeg ik om een dadant 6 ramer
kreeg ik als antwoord die ken ik niet nooit van gehoort en die mensen moeten dan advies geven in de imkerwereld :think:
dat is dan bijenhuis
gr paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
Franschman
Contacteer:

Bericht door Franschman »

Beste Beelievers,
Onlangs berichtte ik U op het forum dat ik een boekje opduikelde in mijn boekenkast dat lang, zielig en ongelezen in mijn boekkenkast had gestaan.
Maar ik ontdekte dat 'fossiele' boekje dus en heb dat " Honderd jaar imkeren, geschiedenis van de VBBN 1897-1997 "eens gelezen.

Opvallend is dat de thema's weinig zijn veranderd in die 100( !)jaar

"There is something wrotten in the state of the VBN" !

Zou een mooi toneelstuk kunnen zijn waar Shakespeare in ieder geval voldoende 'stof' voor zou kunnen vinden in dat boekje :lol:

Conclusie: Willen we elkaar uit die eeuwigdurende houtgreep halen, dan zullen we een professionele hulp moeten inschakelen .

Als "Franschman" heb ik een interessant advies voor uw allen. Als we dit niet eens goed aanpakken, blijven we rondtollen.

"L'Histoire se répète" :think:

Ondertussen vanuit France houd ik me maar aan het credo bij ons Nederlandse wapen ! "JE MAINTAINDRAI" :lol:
willem
Contacteer:

Bericht door willem »

p.zwartepoorte schreef:ik zal het sterker vertellen ik was daar keer (was laaste keer ) toen vroeg ik om een dadant 6 ramer
kreeg ik als antwoord die ken ik niet nooit van gehoort en die mensen moeten dan advies geven in de imkerwereld :think:
dat is dan bijenhuis
gr paul
Ja Paul we zijn niet allemaal zo geweldig.
Groeten, Willem :violin:
semar
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Bericht door semar »

p.zwartepoorte schreef:ik zal het sterker vertellen ik was daar keer (was laaste keer ) toen vroeg ik om een dadant 6 ramer
dat is dan bijenhuis
gr paul
Daar komt bij dat de dadantkasten van het bijenhuis alleen in de superdeluxe uitvoering te krijgen zijn, dat is de reden dat ik naar holtermann ben verhuisd, Ik ben niet kapitaalkrachtig genoeg om de dure dadant van het bijenhuis te betalen(kiefer of geen kiefer). Dan maar de hechthouten holtermann kasten.met wat bijts elke paar jaar ben je aanmerkelijk goedkoper uit (het scheelt me 226,- euro op de katologuswaarde). :shock:
daar heb je trouwen ook dadant 5raams in kunsttof en 6ramers in hechthout. en je kunt kiezen uit standaard dadant raampjes, en de dadant-hoffmann raampjes (met ingebouwde afstandregeling, geen afstandrepen of blikjes etc meer)
kocht mijn eerste dadants bij het bijenhuis van multiplex, tot het asortiment zomaar werd gewijzigd zonder na te denken over de leden met een smalle beurs.
het meest zure; toen ik erover een email stuurde kreeg ik als antwoord dat ze anders genoeg van de dure exemplaren verkochten,
goed, prima! Maar dan is het niet meer ´mijn winkel´en zeker niet ´mijn verenigings winkel´!

Ik kocht als tiener trouwens veel bij het bijenhuis depot in velsen waar de hr Homburg uitgroeide tot een van mijn ´bijenvaders´.
toen had je ook nog flatpaks (doe het zelf in elkaar zetten bijenkasten) voor de krapere beurs, toen voldeed het naar mijn idee wel als verenigingswinkel het lijkt of het bijenhuis nu alleen voor de rijkeren gaat. Onthoud dat je bijen desnoods in een kartonen doos kunt houden als je hem maar droog houd.
voel er dan ook weinig voor om op te draaien voor het onhandig manuvreeren van de vereniging en de afdeling handel.
waardoor ik me (zie boven) toch wel in de steek gelaten voel.

sorry Willem :(

vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Bok
Contacteer:

Bericht door Bok »

Heren.

Dit is inmiddels ongenoegen uiten over (inhakken op) het Bijenhuis. Ik denk niet helemaal terecht en volgens mij dwalen we af.
groet,

Peter
semar
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Bericht door semar »

Bok schreef:Heren.

Dit is inmiddels ongenoegen uiten over (inhakken op) het Bijenhuis. Ik denk niet helemaal terecht en volgens mij dwalen we af.
je kunt kritiek niet als hakken afdoen als het niet uitkomt!
en het is volgens mij wel op topic, het ging over de verhoging van de contributie en waarom je dat wel of niet wilt betalen.
Daar van mij wordt verwacht dat ik ga betalen voor de opwaardering van de winkel lijkt mij het prima op topic als je over de winkel spreekt.
ik reageer slechts op de situatie zoals ik die ervaar, en als consument mag ik zeggen wat ik wil.

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
m.kolsters.
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Bericht door m.kolsters. »

Toen in Bokstel de honing zemerij op hield te bestaan heb ik geboden op de te verkopen materiaal dat nog op voorhanden was.
Deze prijs was voor mij te hoog en ben ik wat rustiger aan begonnen met verkoop van imkerbenodigdheden.
Wel heb ik de eerste jaren korting gekregen, maar dat ging snel over en heb ik besloten elders in te kopen, wat ik nog doe.
Nu vragen ze weer 15 euro meer en moet je maar betalen, ik heb me nu bij een andere vereniging in geschreven.
IK wil mij niet drie keer stoten aan een steen, maar het doet wel zeer dat ze zo met leden om gaan.
Tinus Kolsters
LWPisa
Imker sinds: 1997
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
Contacteer:

Bericht door LWPisa »

Met een kleine beurs moet men creatief zijn. Bijenkasten zijn niet meer dan houten of anderszins kisten met een bepaalde maat. Als je zelf handig bent en een zaagtafel hebt maak je er 20 in de kerstvakantie. Anders is met een groep hout kopen, verzagen en in elkaar timmeren ook een optie.

Als je geen zaagtafel hebt maar wel creatief bent zijn er zat mogelijkheden buiten het Nederlandse spaarkastraam om...

- bananendozen
- korven
- koelboxen
- piepschuimdozen
- zelfgelijmde piepschuimdozen
- piepschuimplantenbakken

Het is de moeite waard eens door ikea, gamma of tuincentrum te lopen op zoek naar een isolerende bak/kist/pot.

Lennard
p.zwartepoorte
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
Contacteer:

Bericht door p.zwartepoorte »

ik wist niet dat je bijen in bananen doos kon houden
is er iemand hier die toevallig een duidelijke tekening heeft van een dandant us of blatt kast
gr paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
Jeroenvt
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Contacteer:

Bericht door Jeroenvt »

--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl
Plaats reactie