je moet ook begrijpen dat de gebruikers/leden dus gewoon hun menig geven. dat de beslissing democratisch genomen is is niet ter discusie, bovendien als de winkel onafhankelijk is van de vereniging is het aan de consument vrij hier zijn mening over te geven.Eddy Geurtsen schreef:Bart, dat bedoelde ik inderdaad. Eigenlijk wilde ik met mijn opmerking ook aangeven dat we te gast zijn op een forum dat gesponsord wordt door de NBV. Van gasten mag enig respect worden verwacht ten opzichte van hun gastheer. Dat respect mis ik hier nogal. En inderdaad, de contributieverhoging is democratisch beslist. Op onze afdelingsvergadering is het besproken en toegelicht door onze afgevaardigde in de Groep. Vervolgens is er in onze afdelingsvergadering voor gestemd. Daarna is er in de Algemene Vergadering over gestemd. Heel democratisch dus.
Als betalend lid mag ik uiten dat ik niet happy ben over de manier waarop in het verleden blijkbaar niet is nagedacht over de constructie vereneging-onafhankelijke winkel. Zoals ik al eerde vermelde een huisbaas zorgt dat in de huur een deel wordt gereserveerd voor onderhoud van het pand. Doet de huisbaas dat niet, dan heeft hij later een probleem. Dat blijk nu dan ook wel dat een aantal leden (aandeelhouders?) overweegt hierover op te stappen.
Of ben ik als lid alleen maar een portomonaie op poten voor een organisatie die beheers wordt door REGENTEN CULTUUR?
Waarbij kritiek wordt afgedaan als hakken of als onfatsoenlijk gedrag van een gast.
Bovendien zijn volgens jouw redenatie de betalende leden dus geen gasten maar mensen die financiëel bijdragen en die mogen in eigenhuis hun mening geven.
en het zijn nu net die leden die de kritiek uiten, de niet leden zullen het waarschijnlijk hooguit dom vinden dat de leden het tot nu toe alleen bij komentaar laten.
Mocht ik uiteindelijk besluiten uit de club te stappen zul je mij niet meer horen over deze onderwerpen
want dan zal het me mijn zitvlak oxideeren wat er verder gebeurt met de financiën en of de winkel

tot zolang heb ik ieder recht van spreken binnen en buiten het forum.
Het ligt niet in mijn aard om me mijn mond te laten snoeren met oneigenlijke argumenten.
evengoed iedereen vriendelijke imkers groeten
Semar(Dominique)
ps er is niets mis met een gepeperde discussie af en toe. Het hoeft niet altijd braaf te zijn.