Struikmalva

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

de vos roger
Contacteer:

Re: Struikmalva

Bericht door de vos roger »

Bart laat die stekjes nu maar gerust de gehele winter in het potje staan die je van Tineke kreeg, en ook nog best wat het doorschijnend plastic zakje erover laten .Ik doe dat pas weg als ik nieuwe blaadjes zie verschijnen.Heel lichtjes vochtig houden .
groetjes
roger
buzzer
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Contacteer:

Bericht door buzzer »

Albert Stoter schreef:Kom maar aan. Kun je zelf een (of meer) takje(s) van de struik halen. Olst - Apeldoorn is natuurlijk zo ver niet (m'n adres heb ik je via een PB gestuurd).
Beter laat dan niet....... Was idd aan je deur geweest een paar weken terug. Niemand thuis..... Heb drie stekjes van je struik gehaald en gepoot. Ze lijken aan te slaan. Heb ook even achter je woning de verhoogde stal op afstand bewonderd. Bij gelegenheid kom ik nog wel ff aanwaaien. In ieder geval dank. Ik denk dat ik de stekken deze winter in de garage bij de oleanders e.d. laat overwinteren. :think:
Alle begin is (bij) zonder honing.
Albert Stoter
Contacteer:

Bericht door Albert Stoter »

Nou die stekjes heb ik op die joekel van een plant echt niet gemist :D

Die verhoogde stal (voor anderen: zie het 2e gedeelte van het filmpje op http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php/Orienteren) betreft alleen een aantal 6-ramers. M'n grote volken staan elders.
Albert Stoter
Contacteer:

Bericht door Albert Stoter »

Het is inmiddels 19 november. In Apeldoorn is het een zonnig dagje, maar slecht 6,7 graden in de schaduw. Toch zag ik net (12:30) een honingbij op de nog steeds volop bloeiende struikmalva.
Plaats reactie