Hoe gaat het bij iedereen?
Re: Hoe gaat het bij iedereen?
Vorig jaar begonnen met imkeren. Ik heb 1 volkje en dat volkje heeft de winter goed overleefd. Gisteren gekeken en tot mijn grote vreugde genoten ze enorm van het zonnetje. Ze vlogen af en aan! 

- harmjanwilbrink
- Contacteer:
Mijn twee volken leven allebei nog. Het is hier in Paesens-Moddergat aan de Waddenzee vaak winderiger en kouder dan in de rest van het land. Toch werd er gisteren alweer stuifmeel gehaald. http://youtu.be/RWKDtaeqpYU
-
- Contacteer:
Ik ben ook vorige zomer begonnen met twee volkjes (één begin juni, een tweede halfweg juni) en ze doen het alletwee precies nog redelijk goed!
Hoi,
helaas is er in mijn beide volkjes geen leven meer te bekennen
In december heb ik nog actieviteit gezien bij het grote volk 10 raams spaarkast , de andere is een 6 raams veger met de oude moer, maar daar was toen alles stil.
Dit is mijn eerste jaar imkeren en had 2 volkjes en weet eigenlijk niet goed wat er mis is gegaan.
Ze zijn volgens mij goed ingewinterd met voldoende voer en tijdens de strenge vorst en sneeuw periode heb ik ervoor gezorgd dat ze in elk geval goed afgedekt waren.
Heb zelfs netjes elke keer het dicht gesneeuwde vlieggat sneeuwvrij gemaakt.
Ik gebruik de Aalster methode en buckfast bijen.
Helaas zal ik opnieuw moeten beginnen en dat ga ook ook zeker vol goede moed weer proberen.
Ik zal alleen aan een nieuw volk moeten zien te komen, mijn oude eerste volk gekregen van een imker hier in het dorp maar die is helaas vanwege ziekte helemaal gestopt.
Wellicht weet iemand hier wie er een (liefst buckfast) volk wil verkopen, dan hoor ik het graag.
Groeten Ries
helaas is er in mijn beide volkjes geen leven meer te bekennen

In december heb ik nog actieviteit gezien bij het grote volk 10 raams spaarkast , de andere is een 6 raams veger met de oude moer, maar daar was toen alles stil.
Dit is mijn eerste jaar imkeren en had 2 volkjes en weet eigenlijk niet goed wat er mis is gegaan.
Ze zijn volgens mij goed ingewinterd met voldoende voer en tijdens de strenge vorst en sneeuw periode heb ik ervoor gezorgd dat ze in elk geval goed afgedekt waren.
Heb zelfs netjes elke keer het dicht gesneeuwde vlieggat sneeuwvrij gemaakt.
Ik gebruik de Aalster methode en buckfast bijen.
Helaas zal ik opnieuw moeten beginnen en dat ga ook ook zeker vol goede moed weer proberen.
Ik zal alleen aan een nieuw volk moeten zien te komen, mijn oude eerste volk gekregen van een imker hier in het dorp maar die is helaas vanwege ziekte helemaal gestopt.
Wellicht weet iemand hier wie er een (liefst buckfast) volk wil verkopen, dan hoor ik het graag.
Groeten Ries
- Erik Konijn
- Imker sinds: 2012
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
IK heb volgens mij ergens gelezen dat je juist niet je vliegplank moet
schoonvegen van sneeuw.

-
- Imker sinds: 1983
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Hoi Ries,
Ik heb je een 'persoonlijk bericht' (PB) gestuurd.
Groeten.....................
Gerard
Ik heb je een 'persoonlijk bericht' (PB) gestuurd.
Groeten.....................
Gerard
zes van de negen ingewinterde kasten hebben het gehaald, in twee kasten (zelfde standplaats) geen bij te bespeuren. de derde kast heeft een specht op bezoek gehad, er is nog weinig kast van over
groet jelle

groet jelle
- jawi
- Imker sinds: 2008
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Hier in Amsterdam 4 van de 4 ingewinterde volken nog in leven. Eentje is wel erg klein, hopen dat ze het halen.
Heb gisteren heel even snel gekeken of ze nog voldoende voer hebben, dat hebben ze gelukkig.
Hopen op mooi weer komende weken!
Heb gisteren heel even snel gekeken of ze nog voldoende voer hebben, dat hebben ze gelukkig.
Hopen op mooi weer komende weken!
Jan-Willem
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Vandaag vor het eerst mijn volken (3) in leven gezien, ze staan nogal in de schaduw. De grootste had ik eind januari een pak suikerdeeg gegeven wegens niet veel voedsel in de kast, dat was nu schoon op, voor de zekerheid -met de komende koude dagen in het vooruitzicht- nog maar eentje opgelegd.
gr,
m
m
-
- Contacteer:
Ook hier in Oost-Vlaanderen- België en met een temperatuur boven de 12 graden en een vrolijk zonnetje, zijn mijn 2 volkjes vandaag massaal uitgevlogen. Als beginnend imker was het bang afwachten of ze het zouden halen. En ik ben superblij !!!