Zembla
- Jeroenvt
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): hele leuke
- Contacteer:
Re: Zembla
Ook jammer voor een ander bedrijf: http://www.gelderlander.nl/nieuws/algem ... en-aan.ece
Inderdaad jammer maar zolang we volgens de norm vergiftigd worden is er toch geen probleem? 

- alfa vulgaris
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 0
Volgens toxicoloog Henk Tennekes en docent nieuwe risico's Jeroen van der Sluijs van de Universiteit Utrecht krijgen we in Nederland dagelijks tussen de 1 en 2 milligram imidacloprid binnen via onder meer groente, fruit, aardappelen, rijst en thee.
Wat dacht u van koeien die mais eten en vervolgens er door mensen kaas,melk en vlees wordt geconsumeerd?
Ik heb ook wel eens gehoord dat de modder van suikerbieten als chemisch afval wordt afgevoerd,waarom zou dat zijn?
Mbt. de negatieve invloed op het IQ?
ik vrees dat ik genoeg bewijzen reeds zie!
Waren we vroeger ook zo onnozel allemaal of ben ik tegenwoordig zo slim?
Wat dacht u van koeien die mais eten en vervolgens er door mensen kaas,melk en vlees wordt geconsumeerd?
Ik heb ook wel eens gehoord dat de modder van suikerbieten als chemisch afval wordt afgevoerd,waarom zou dat zijn?
Mbt. de negatieve invloed op het IQ?
ik vrees dat ik genoeg bewijzen reeds zie!
Waren we vroeger ook zo onnozel allemaal of ben ik tegenwoordig zo slim?

-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Tegenwoordig blijkt ademhalen in Nederland ook zo ongezond te zijn vanwege de uitstoot van de vliegtuigen die ons op onze vakantiebestemmingen brengen
Jaap v P

Jaap v P
- Jeroenvt
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): hele leuke
- Contacteer:
Ja Jaap, Met zes miljard mensen op een klein bolletje in de ruimte vereist dat je nadenkt over wat datgene wat je doet betekent voor dat bolletje. Planet, people, profit, in die volgorde, want de planet geeft de grenzen aan waarbinnen people en profit mogelijk zijn.
- alfa vulgaris
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 0
Leuk Jaap,je brengt me op ideeën.
Het is toch al één grote reaktie hier..
Iemand zich wel eens afgevraagd waarom je tegenwoordig zelf je brandstoftank moet vullen?
Ik stop maar voor ik echt doorsla
Rentmeesterschap,mooi woord vind ik dat.
Het is toch al één grote reaktie hier..
Iemand zich wel eens afgevraagd waarom je tegenwoordig zelf je brandstoftank moet vullen?
Ik stop maar voor ik echt doorsla

Rentmeesterschap,mooi woord vind ik dat.
-
- Imker sinds: 1960
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Daar is dit forum toch voorgoeienmoggel schreef: Dat we erg maar dan ook heel erg doorslaan kunnen we wel constateren.

Jaap v P
Morgen sla ik mijn buurvrouw dood want als ik het niet doe doet iemand anders het wel !Jaap v.Popering schreef:Tegenwoordig blijkt ademhalen in Nederland ook zo ongezond te zijn vanwege de uitstoot van de vliegtuigen die ons op onze vakantiebestemmingen brengen![]()
Jaap v P

Grapje Jaap maar de laatste tijd mis ik echt jou positieve imkerstips waar de ervaring van afdruipt!
Over sommige zaken zaken raken wij het toch niet eens maar dan is dit maar zo en zal het misschien altijd blijven.
Nu moeten we allen met onze bijtjes naar het volgende seizoen!

- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
MMMM wordt het geen tijd om deze topic te sluiten?
Er wordt nogal af geweken van de oorsprong zie eerste pagina EEN JAAR geleden.
Er wordt nogal af geweken van de oorsprong zie eerste pagina EEN JAAR geleden.
!Hans.
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Wat zal ik er eens van zeggen. Jeroen van Tol geeft er toch weer een aardige slinger aan. Of de systemische insecticiden nou echt bijdragen aan de massale bijensterfte is nog maar de vraag. Maar er zijn zo veel meer organismen, de mens bijvoorbeeld.
Misschien is het raadzaam om bij dit onderwerp inderdaad weer eens te gaan kijken waarom het ook al weer begonnen was.
Zou die uitzending van Zembla nog ergens op het net te vinden zijn?
Bart
Misschien is het raadzaam om bij dit onderwerp inderdaad weer eens te gaan kijken waarom het ook al weer begonnen was.
Zou die uitzending van Zembla nog ergens op het net te vinden zijn?
Bart