Ik zal geen imker worden, dat is namelijk onmogelijk met een in een stad, met stenen aangelegde achtertuin.
Maar in die tuin heb ik wel een paar kippen lopen, en binnen heb ik een poes een senegal papegaai en een heleboel hamsters, ik verder ben ik verzot op alle dieren.
Nu heb ik 2 jaar geleden een leuk bijenhotelletje gekocht en het jaar erop, kwamen er van die leuke kleine poezelige bijtjes

Al de kokertjes waren op een gegeven moment dichtgemetseld, ik begreep er niets van en ik was nergens van op de hoogte, schonk eigenlijk ook geen aandacht aan het bijenhotel.
Heb nog wel van de winter alle kokertjes schoongemaakt, tot dat ik eergisteren een artikel las in ons Ijmuiden weekblad, dat 1012 het jaar van de bij is,
en ik een afbeelding van zo'n bijtje zag, die verdacht veel op mijn bijtjes lijkt die ook nu om het hotel heen zwermen.
Direct internet afgesnuffeld, en wat ontzettend leuk, maar ik werd ook treurig van de bijensterfte

Ik heb maar meteen nog 2 van die bijenhotels gekocht en ook bio bijenhuismix zaden voor het kweken van bloemen, want het juiste stuifmeel schijnt ook moeilijk te vinden zijn.
Zo kan ik straks genieten van het heerlijke gezoem van mijn wilde bijtjes, zij hebben een hotel en ook nog voedsel in de buurt, wat wil je nou nog meer.
Dit forum hou ik als achterban, kan ik lekker veel lezen over al jullie ervaringen, zodat ik met jullie tips optimaal mijn tuin kan benuten voor de dieren.
Groetjes......