Amaai een 'belasting' betalen per bijenvolk !Waar halen ze het !
Honingbijen zijn een meerwaarde voor de natuur, voor zoiets moeten ze geld geven in plaats van te vragen.
Dat is echt de verkeerde wereld daar in Frankrijk !
Je zou verdorie een bedrag moeten krijgen per bijenvolk dat je hebt !
Bij ons in Vlaanderen mag je onbelast 50 bijenvolken houden, als je er meer hebt dan pas wordt je als zelfstandige beschouwt en moet je je opbrengsten aangeven. Zo'n 30 jaar geleden toen ik begonnen ben met bijenhouden, dan kregen we per volk een subsidie van het ministerie van landbouw.
Met het opkomen van de varroa en de bestrijdingsmiddelen daarvoor, kregen we geen rechtstreekse subsidies meer, maar konden we langs de vereniging om de bestrijdingsmiddelen tegen de varroa goedkoper aankopen.
groetjes uit Vlaanderen
Betalen voor Bijen aan de overheid
-
- Contacteer:
- apiario
- Imker sinds: 1976
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Re: Betalen voor Bijen aan de overheid
Hoi Roger.de vos roger schreef:Amaai een 'belasting' betalen per bijenvolk
Mee eens.
Inplaats imker te steunen,doe deze mensen aan ontmoediging. Nu we het toch over het buitenland hebben
Brasil heeft de afgelopen jaren ruim 78 miljoen dollar aan de imkerij besteed. Beginnende imkers worden drie jaar begeleid.
das andere koek.
gr
Bertus
voor lezing angelose/geafrikaniseerde bijen
-
- Imker sinds: 1973
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Beste buitenlanders,
Hier in Belgie worden wel grote bedragen als subsidies genoemd, helaas vrees ik dat heel veel van deze gelden gaan naar onderzoek en betalen van medewerkers enz. Volgens mij is er een hééél klein beetje dat de imkers eigelijk rechtstreeks krijgen. Zeer weinig voor wat de imkers aan de gemeenschap geven. Het zou daarom al een stuk beter zijn moesten de subsidies in belgie voor een groot stuk rechtstreeks naar de imker vloeien zoals vroeger bv. door goedkoop suiker te verkrijgen en geld per kast voor aankoop varaoproducten, want de prijs die nu betaald wordt is nog steeds veel te veel voor die producten. En eigelijk is bijen houden in Belgie ook belast alswas het maar door de belasting op suiker,BTW op alle aankopen enz. tel maar is wat dat is per kas!!! Dus aub Roger De Vos wij zijn zeker niet in het land van "Melk en Honing" wat bijenhouden betreft.
MVG
Hier in Belgie worden wel grote bedragen als subsidies genoemd, helaas vrees ik dat heel veel van deze gelden gaan naar onderzoek en betalen van medewerkers enz. Volgens mij is er een hééél klein beetje dat de imkers eigelijk rechtstreeks krijgen. Zeer weinig voor wat de imkers aan de gemeenschap geven. Het zou daarom al een stuk beter zijn moesten de subsidies in belgie voor een groot stuk rechtstreeks naar de imker vloeien zoals vroeger bv. door goedkoop suiker te verkrijgen en geld per kast voor aankoop varaoproducten, want de prijs die nu betaald wordt is nog steeds veel te veel voor die producten. En eigelijk is bijen houden in Belgie ook belast alswas het maar door de belasting op suiker,BTW op alle aankopen enz. tel maar is wat dat is per kas!!! Dus aub Roger De Vos wij zijn zeker niet in het land van "Melk en Honing" wat bijenhouden betreft.
MVG
Goeienmoggel,
Zou het niet kunnen dat jij dit betaalt omdat je (waarschijnlijk) een zelfstandig beroep hebt of het statuut van landbouwer?
Ik betaal in departement 07 ook niets (ofwel ben ik niet goed ingelicht).
Zou het niet kunnen dat jij dit betaalt omdat je (waarschijnlijk) een zelfstandig beroep hebt of het statuut van landbouwer?
Ik betaal in departement 07 ook niets (ofwel ben ik niet goed ingelicht).

-
- Contacteer:
Primus volledig met akkoord, de subsidies die vorig jaar door onze minister president Peters vrijgemaakt zijn voor het herstel van het bijenbestand gaan dit jaar volledig naar prof. Van Laere zijn Blub-programma !Primus schreef:Beste buitenlanders,
MVG
Varroatolerante en ziektebestendige bijen ontwikkelen .
Heeft de 'gewone' imker daar iets aan ?
Mijn inziens niet, maar wie ben ik om daar over te oordelen.
Beter was geweest dat iedere imker een toelage kreeg voor de verbetering van zijn bijenbestand.
Varroatolerante koninginnen ontwikkelen heeft volgens mij geen enkele zin want dat is er zo terug uitgekruist bij paringen met gewone straatbijen.
Om succes daarmee te hebben zou iedere imker dan hun BLUB-koninginnen moeten aankopen en wij ons eigen koninginnen vernietigen.
Dan pas zou het resultaat kunnen hebben, maar zoiets is een utopie natuurlijk.
Enfin.....genoeg daarover, we dwalen af van het onderwerp

groetjes
roger