Het is alweer wat jaren geleden ,maar toen was het ook niet best met het weer toenik dit plaatje tekende.
We hebben de hele dag regen en bar koud Het is schipperen met de volken.k,hoor ook dat er in de koninginnenteelt
ook door het weer nogal wat strubbelingen zijn.
Let op.... De tomtom is inmiddels ingeleverd voor een I-Pad
Bertus een prachtige aquarel en zeker van toepassing nu de laatste dagen.
Schitterend gedaan !
Ja en voor de jonge onbevruchte koninginnen is het ook nog wat thuisblijven dezer dagen.
groetjes uit het koude en doornatte Vlaanderen
klopt het dat die koninginnen binnenblijven tot het 20 graden is?
heb ze gisteren buitengezet en vandaag zou het 17 worden, morgen 18 met onweer, donderdag 21 maar met regen enz...
Het zit de dames niet mee voor hun ontmaagding...
Hier loopt de honing in hetzelfde tempo als dat het binnenkwam weer "uit" de volken, opgestookt door grote broednesten. Het was hier gewoon 8 graden 's nachts en 11 graden overdag!
Gezien mijn voorkeur voor voorjaarshoning heel jammer.
jomme schreef:klopt het dat die koninginnen binnenblijven tot het 20 graden is?
heb ze gisteren buitengezet en vandaag zou het 17 worden, morgen 18 met onweer, donderdag 21 maar met regen enz...
Deze darren hebben zich de laatste dagen scheel en geel zitten loeren of ze toevallig een mooie jonge koningin voorbij
zagen stuiven. Maar Jomme ,ook hier regen en kou en maar geen wulpse meiden.
jomme schreef:klopt het dat die koninginnen binnenblijven tot het 20 graden is?
als het even rond de 17-18 c is gaan ze wel, maarvliegen niet zo ver.
en voorspelen doen ze natuurlijk zowiezo.
Zaterdag geslingerd...
Toch een 25kg uit mn twee productievolken gehaald...
Een paar suikeerramen in de plaats gegeven, happy waren ze niet nu nog suikerdeeg geven dacht ik...
Ze zijn nu de raten aan het leeglikken...
ik heb vandaag de 2de bak van me produktie volk af gehaalt en geslingert ze hadden 13,5 kg honing bij elkaar kunnen sprokkelen
dus ik zit nu op 1 volk van 24 ,5 kg honing vind het toch wel netjes voor 1 volk
en er staat nog 1 bak op dat volk maar ik haal daar af en toe 1 raam uit en dan wissel ik die met leeg raam
door dat ze toch wat hebben als het slecht weer is
gr paul
Eigenaardig toch dat de ene slingert en de andere niet, ik zit aan de rand van een dorp van ca 25000 inwoners en mijn kasten zijn supersterk uit de winter gekomen.
Heren die niet geslingerd hebben zitten jullie dan meer op het platteland of was er een probleem na de winter?