Hi Sheila,
Het huis dat ik heb gekocht kwam met een tuin. Dit eerste jaar dat ik er woon verbaas ik mij erover welke planten de vorige bewoners allemaal in de tuin hebben gezet. Bollen en vaste meerjarige ('swinters afstervende) planten of eenjarigen die zichzelf uitzaaien. De bollen komen op en verdwijnen. Dan komen er vaste planten en eenjarigen. Steeds na elkaar komt er vannalles op met prachtige bloemen. De tuin zit vol met hommels en bijen. Er zijn zelfs gewoon vaste planten die elkaar zonder hinder opvolgen. Nu zie ik de herfstaster al opkomen tussen de andere planten en de overhand krijgen. Die heb ik vorige herfst prachtig zien bloeien dus ik herken hem.
Mijn ervaring is dus... je kan vanalles door elkaar zetten. Als ze op verschillende momenten bloeien volgt het elkaar gewoon op zonder hinder. Het is zelfs goed om altijd alle grond bedekt te houden door planten. Dan krijg je ook minder/geen onkruid. En het lijkt hier wel een soort orkest van bloemen die van het voorjaar tot in de herfst opkomen

Zelf heb ik daar ook al vanalles aan toegevoegd. Nu zijn de bollen van de sierui prachtig aan het bloeien boven de andere planten uit waar ze tussen staan. En als een plant de overhand dreigt te krijgen trek ik er wat uit om een andere de ruimte te geven.
Ik weet nu al dat ik in het voorjaar weer een verrassing krijg van sneeuwklokjes, narcissen, hyacinten, krokussen enz.... Ik weet niet meer precies waar want er is nu niets van te zien

Dat is de kracht van die bollen. Ze doen hun ding voordat de rest fatsoenlijk van start is gegaan.
Met de dropplant moet je een beetje uitkijken. Ook af en toe wat uittrekken als hij de boel gaat domineren anders kan het uitgroeien tot een monster bos in een paar jaar. Of genoeg thee zetten ervan

Ik zou het gewoon lekker planten allemaal!
Veel plezier met je bloemenzee!