blauwe pollen zijn anders heel normaal hoor in bepaalde delen van het jaar.alfa vulgaris schreef:Als je dan ramen met ook blauwe "pollen" gaat slingeren ???gerard.b.w.vos schreef:.![]()
Alfa.
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Moderator: Hans van der Post.
blauwe pollen zijn anders heel normaal hoor in bepaalde delen van het jaar.alfa vulgaris schreef:Als je dan ramen met ook blauwe "pollen" gaat slingeren ???gerard.b.w.vos schreef:.![]()
Alfa.
dar schreef:35000 volken zouden hier last van hebben ,wat natuurlijk nonsens is.
laten we een cirkel trekken van 5 km vanuit de bevuiler ,en ik weet uit ondervinding dat dit niet te veel is
dan hebben we ruim 75000m2 ik zou dat woud van kasten wel eens willen zien.
met vriendelijke groeten
dar
Moet ik mijn bijenvolken eens ernstig toespreken.alfa vulgaris schreef:Bedankt Dar,
Ik had al eens eerder van zo'n situatie gehoord en had eerlijk gezegd wel verwacht dat het in de honingmaag moet zijn vervoerd.
Het enige leuke ervan is dat ik dus nu van iemand kan aannemen dat bijen dus wel op 5km afstand voedsel kunnen halen.
Alfa
Lijkt me logisch en ik denk dat jij dat wel zou kunnen inschatten.Hans van der Post. schreef:grote velden met bladrammanas (koolzaad familie) op ongeveer 4 km van mijn stand te bloeien.
Niks geen stuifmeel of honing!
Neemt het poeder of granulaat van de snoepjes zoveel vocht op dat het spontaan in honing wordt omgezet??dar schreef:het suikergoed trekt vocht aan
Groeten Ad
gerard.b.w.vos schreef:Neemt het poeder of granulaat van de snoepjes zoveel vocht op dat het spontaan in honing wordt omgezet??dar schreef:het suikergoed trekt vocht aan
Groeten Ad![]()
Dan zijn het echte toverballen.
Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Maar wie er verstand van heeft mag het hier uitleggen.
Het granulaat zal worden opgeslagen als pollen, en niet in de honingkamer.
En dat slinger je weer niet.
Neem toch aan dat ook Franse imkers slechts alleen de honingkamerramen oogsten/slingeren.
En daar komt die gekleurde honing uit denk ik??![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten