Om die reden heb ik die vandaag even bekeken ,een volk op 8 ramen met bijen en op 3 ramen broed , iets om op te letten zijn zeker de zwart en vrijwel onbehaarde bijen ( zie gele pijl )
Dit zou op ; Chronic Paralysis Virus kunnen wijzen .

Kan ook zijn dat die bij in de suikerwater heeft gezwommen, dan werkt als gel in de harenJaap v.Popering schreef:iets om op te letten zijn zeker de zwart en vrijwel onbehaarde bijen ( zie gele pijl )
Als je goed kijkt zie je dat ook. Rechts onder wordt er net een geboren.Kroese schreef: Maar in dat geval had je wel darrenboed gezien. Of het zijn nog relatief jonge darren, van een voorgaande moer? Zeg het maar....
Gedeeltelijk ja . zie hierVespa schreef:Worden we hier, door te wijzen op een virus, op het verkeerde been gezet? .
Precies. In het volk zitten alleen nog oudere overblijvende (versleten) werksters die hun haren inmiddels verloren hebben.tonie-v schreef:hallo?
Bijen verleggen geen eitjes! Het is duidelijk te zien dat er meerdere eitjes in een cel zitten! Conclusie normaal : eierlegende werkster!
Ik ben eerst begonnen om je raad op te volgen en raatvernieuwing toegepasttonie-v schreef:hallo?
Bijen verleggen geen eitjes! Het is duidelijk te zien dat er meerdere eitjes in een cel zitten! Conclusie normaal : eierlegende werkster! ????
Verder kan ik alleen aanraden om de raat eens te wisselen, dan worden de bijen ook wel weer groter!
s
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten