Tinus maakt voor mij een lattenkorf; hier volgt de discussie naar het uiteindelijke product.
Het begin:
Tinus maakte een fantastische hangkorf en vroeg zich vervolgens af, wat hij verder nog zou kunnen maken. Ik stuurde hem het volgende bericht:
Hoi Tinus,
In het door Bart opgegeven top-bar hive boek kwam ik deze foto tegen; misschien inspiratie voor een lattenkast van stro:
Daarop volgde de navolgende discussie
TINUS:
Oes: Als het jou lukt er iets moois van te maken, Tinus, ( de winter staat voor de deur !!), neem ik hem van je af; over de prijs worden wij het wel eens. Buitenkant bunt of stro: waar jij het beste mee uit de vingers kunt!!.Ja Hennie is wel een uitdaging. Binnen kant wilg buiten bunt of stro
Voorwaarde: van de vorderingen zo nu en dan een foto op het forum!
TINUS:
OesGaan we doen Hennie geef de maten maar, die kan ik in het boek niet vinden.
Wil je ook mee vlechten laat het horen zo ver woon je niet van mij af.
Hoi Tinus, echt goed in tekenen ben ik niet

Leuk dat jij je eraan gaat wagen. ik ben te weinig mobiel om mee te doen. kom hem t.z.t. wel bekijken en ophalen, tenzij wij anders afspreken.
Maten nam ik van de houten kast zoals op de voorpagina onder downloads.
Ik geef je de binnenmaten; buitenmaten hangen geheel van jouw materialen af. Wat mij betreft heb je voor de afwerking (Bodem; dak delplank enz.) alle vrijheid, afhankelijk van jouw eigen mogelijkheden en inzichten. Ik zie wel hoe het gaat via het forum. mailen kan ook hennie@oudeessink.nl Je hebt alle tijd tot de eerste zwermen afkomen

TINUS:
wordt vervolgd.Hennie of de maten straks op de mm. eksakt zijn weet ik niet.
Moet dit op twee balken staan, en waar het invlieg gat, en is dat aan 7 mm h. -100 b. mm groot genoeg.
Worden weer drukken maanden voor kerst.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het komt wel goed Hennie.