Wat deed jij vandaag??? 2012
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Wat deed jij vandaag???
Ik heb zo mijn eigen mening over het mogelijk overleven van dit volk .
Ten eerste was het niet zinvol om tijd te besteden aan het zoeken naar de Koningin ,en weet ik dus nog niet of zij het overleeft heeft
ten tweede is het niet weinig dat ik op één stukje raat twee Bijen met duidelijk Deformed Wing Virus aantref.
Ten derde Lijkt het broed wat ik aantref wel op gatenkaas , duidelijk veel uitval.
Voor degene die het niet opgemerkt hebben ,met je pijltje even een cel aanwijzen dan is het wat duidelijker te zien .
http://www.bijenhouden.nl/index.php?view=image&format=raw&type=img&id=845&option=com_joomgallery&Itemid=61,718,492
Ten eerste was het niet zinvol om tijd te besteden aan het zoeken naar de Koningin ,en weet ik dus nog niet of zij het overleeft heeft
ten tweede is het niet weinig dat ik op één stukje raat twee Bijen met duidelijk Deformed Wing Virus aantref.
Ten derde Lijkt het broed wat ik aantref wel op gatenkaas , duidelijk veel uitval.
Voor degene die het niet opgemerkt hebben ,met je pijltje even een cel aanwijzen dan is het wat duidelijker te zien .
http://www.bijenhouden.nl/index.php?view=image&format=raw&type=img&id=845&option=com_joomgallery&Itemid=61,718,492
- alfa vulgaris
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 0
Erg leuk als je met het muispijltje de cellen aanwijst dat je dan een soort loep hebt.
Nog leuker wordt het als je dan met je muiswieltje omhoogscrolt:"
Vergroot de loep nog meer!
Nog leuker wordt het als je dan met je muiswieltje omhoogscrolt:"
Vergroot de loep nog meer!
vandaag even bij de bijenstal gekeken geen sporen van vogel schade
toch maar even gekeken op de varoa bodem 14 dagen terug eronder gelegt het varieerde van 0 tot 5 mijten vond het meevallen
ben niet zoon teller maar wel nieuwsschierig van aard, denkende aan hans van der post over het tellen van mijten , die druk bezig in utrecht met het foto toestel tja daar ben ik ook even geweest en heb het boek koninginnenteelt aangeschaft mooi stukje monniken werk moet ik zeggen en een aanrader voor iedereen,
denk wel dat het de moeite loond om meer van dit soort literatuur te vertalen maar ja vindt maar eens mensen daar voor.
het zelfde geld voor het digitaliseren van het groentje tegenwoordig heet dat bijenhouden ook en topprestatie van een groepje mensen,
ik geeft het toe ik zou het niet kunnen maar waardeer het erg dat er dit soort mensen nog zijn.
gr noord,

toch maar even gekeken op de varoa bodem 14 dagen terug eronder gelegt het varieerde van 0 tot 5 mijten vond het meevallen
ben niet zoon teller maar wel nieuwsschierig van aard, denkende aan hans van der post over het tellen van mijten , die druk bezig in utrecht met het foto toestel tja daar ben ik ook even geweest en heb het boek koninginnenteelt aangeschaft mooi stukje monniken werk moet ik zeggen en een aanrader voor iedereen,
denk wel dat het de moeite loond om meer van dit soort literatuur te vertalen maar ja vindt maar eens mensen daar voor.
het zelfde geld voor het digitaliseren van het groentje tegenwoordig heet dat bijenhouden ook en topprestatie van een groepje mensen,
ik geeft het toe ik zou het niet kunnen maar waardeer het erg dat er dit soort mensen nog zijn.
gr noord,

- cefas
- Imker sinds: 2009
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Prachtig! Zoiets zou ik ook wel bij onze bijenstal willen!
Met mijn oudste dochter even bij haar bijtjes wezen kijken.

Als ik op de la keek, zaten ze dicht op elkaar midden voor in de kast.
groet,
Kees-Jan
Als ik op de la keek, zaten ze dicht op elkaar midden voor in de kast.
groet,
Kees-Jan
Woorden zijn als bijen. Ze hebben honing maar ook een angel.
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Ziet er goed uit!! Na Zondag kun je weer met de stal verder.

-
- Contacteer:
Hhhhhhhhhhhhhh............hopelijk want dat vriesweer hangt echt mijn voeten uit hoor!
Het dwarsboomt grondig mijn planning !
Het dwarsboomt grondig mijn planning !

roger
- buzzer
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
- Contacteer:
Goed bezig Roger!!! Je dochter geniet erg zo te zien...

Alle begin is (bij) zonder honing.
-
- Contacteer:
Nee buzzer, niet mijn dochter , maar mijn kleindochter
Mijn dochter is er ondertussen al de 40 voorbij
En om hun kost te verdienen moeten de kleinkinderen ook wat werken voor mij
gr.

Mijn dochter is er ondertussen al de 40 voorbij

En om hun kost te verdienen moeten de kleinkinderen ook wat werken voor mij

gr.
roger
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Roger dit valt onder kinderarbeid en is verboden en ook je vrouw doet er aan mee.
Mijn kinderen zeggen nog naar 40 jaar dat ze kinderarbeid hebben moeten doen en dat krijg ik nog telkens te horen.
Een raampje mag wel maar geen 100 raampjes op de foto zetten, nu hebben we een bewijs.
Mijn kinderen zeggen nog naar 40 jaar dat ze kinderarbeid hebben moeten doen en dat krijg ik nog telkens te horen.
Een raampje mag wel maar geen 100 raampjes op de foto zetten, nu hebben we een bewijs.
Tinus Kolsters