Mag ik even vragen waar je die raampjes hebt opgeslagen ??p.zwartepoorte schreef: helemaal klaar voor het aankomende seizoen alle ramen zijn klaar ook zit er kunstraat in ,
Jaap v P
Mag ik even vragen waar je die raampjes hebt opgeslagen ??p.zwartepoorte schreef: helemaal klaar voor het aankomende seizoen alle ramen zijn klaar ook zit er kunstraat in ,
O K . Ik bedoel maar dat ik de ervaring heb dat , wanneer je die in de schuur bij de huidige temperaturen bewaart , bij gebruik in de lente deze sneller bol zullen gaan staan .p.zwartepoorte schreef:Aan gezien wij geen kinderen hebben ook niet krijgen hebben we kamers over en daar staan ze op geslagen
Om die reden gebruik ik dan ook enkel gegoten . Ook daarvan zijn kaarsen te rollen maar dan bij wat hogere temperaturen .Oude Essink schreef:uitbollen gebeurt vooral bij gewalste kunstraat; bij gegoten kunstraat minder; zo kun je van gegoten kunstraat geen waskaarsen draaien (breekt te snel af); daarvoor moet je de meer soepele gewalste kunstraat hebben.
Het kromtrekken gebeurt pas bij het opwarmen ( uitzetten ) van de raten . wanneer je die nu insmelt bij ( ik doe een gooi ) 20 graden , je slaat die weer op in je schuur ,en koelt af naar 5 graden onder het vriespunt ,zal deze krimpen . En dan in de lente komen de problemen pas .Eddy Geurtsen schreef: zijn gemakkelijk te vervoeren, en zeker niet onbelangrijk: ze trekken niet krom.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten