Hallo JP,
De verzamelingvan Baldi Dekker is gigantisch. Het is een levenswerk. Het omvat behalve allerlei imkermaterialen,een grote collectie afbeeldingen rond de imkerij. Speldjes, postzegels,ex librisplaatjes, etiketten ( ! ) boeken enz. enz.
Ik heb met Baldi, ( die ook het vignet van de VBBN heeft gemaakt en te zien is op de facade van het Bienhuis aan de Grindweg) al eens gesproken om een en ander in boekvorm uit te brengen. Is voor zoiets een markt of zou een virtuele presentatie een tussenoplossing zijn ?
Tja ik denk maar zo...het is zonde dat dergelijke collecties allemaal in mappen en kasten ligt. Bovendien is het interessant om het erover te hebben met andere bewonderaars. Je te laten inspireren

.
Zelf had ik ooit twee prachtige oude kasten op de kop getikt. Een soort van oude WBC tuinkasten maar dan kleiner en in eigen maak? De eigenaar was al dood. Niettemin de kasten hadden een prachtig dak en een schitterend ingenieus ontworpen vliegplanksyteem met een breed latje dat vastzat aan een leertje. Maar goed ik had ruimtegebrek en moest verhuizen. De kasten stonden in de weg en onder het mom van 'je kunt niet alles bewaren' weg ermee. Ik heb wel vaker oude imkerkasten (som met asbest

) en spullen gekocht of gekregen. Ik vind het belangrijk om een goed overzicht te zien van de diversiteit in een land of regio. Wat nu niet bruikbaar is of ouderwets kan over een bepaalde periode wel weer erg functioneel zijn. Who knows.
Terug naar de ex-librissen. Ik beschouw ze een beetje als postzegels. En al zal de markt bij lange na niet zo groot zijn als de filatelie, ik denk wel dat er een markt voor is. Al zou het alleen maar in imkerwinkels liggen (dus in naslagwerk). Overigens weet ik van verschillende antiquariaten dat ze boeken hoger prijzen vanwege de exlibrissen. Er is dus echt wel een verzamelmarkt.
Ik zou het simultaan doen. Een mooie degelijke presentatie maken en tegelijktijd ook een (kleine oplage) in boekvorm Maar dan geen amateurschriftje. Indien je dan een presentatie geeft kun je meteen het boek erbij verkopen. Dat is niet alleen commercie, dat is ook mensen bedienen op hun wenken.
Tot zover mijn bijdrage.
PS benader ook eens een museum als dat in Kalmthout. Ik kan me niet indenken dat ze zoiets niet willen opnemen als tijdelijke tentoonstelling. Dat museum wordt goed bezocht.