De gezamenlijke aankoopactie van goede late bijenplanten en zaad is weer gestart.
Ondertussen al de 4e jaargang. Weer allen meedoen uiteraard.
Er zijn in Ndl. nog provincies zonder verdeelpunt(en), dus wie zich geroepen voelt, kan contact opnemen.
Info : http://www.bieenkorf.be/beeplants.htm
BEEPLANTS 2013
Moderator: maartenkleijne
-
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: BEEPLANTS 2013
En Marc,
?Al reactie gehad van die (zuinige) hollanders?
groet, jacques
?Al reactie gehad van die (zuinige) hollanders?
groet, jacques
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
Marc ik wil graag mosterd zaaien maar 20 kg is te veel voor me kan het ook een kg of 5 a6
Paul
Paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
@ jacques
De bestellingen lopen nog, maar ik verwacht eenzelfde aantal als vorig jaar, toen deden 17 Nederlanders mee. Het zijn vooral dezelfde mensen die jaarlijks terug komen.
@ paul
Als je het hier komt ophalen, kan dat wel ja. Anders te regelen met verdeler in Wijchen (Ndl).
De Belgische verdeelpunten verdelen de zakken verder naar hun leden of voor hun markten of open-tuindagen.
Ik zag dat je heel wat kweekkastjes hebt klaar gemaakt voor dit jaar, misschien is het buki-project ook wat voor jou en kan je combineren.
De bestellingen lopen nog, maar ik verwacht eenzelfde aantal als vorig jaar, toen deden 17 Nederlanders mee. Het zijn vooral dezelfde mensen die jaarlijks terug komen.
@ paul
Als je het hier komt ophalen, kan dat wel ja. Anders te regelen met verdeler in Wijchen (Ndl).
De Belgische verdeelpunten verdelen de zakken verder naar hun leden of voor hun markten of open-tuindagen.
Ik zag dat je heel wat kweekkastjes hebt klaar gemaakt voor dit jaar, misschien is het buki-project ook wat voor jou en kan je combineren.
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
Marc ja ik heb een hoop kastjes klaar staan voor koninginnen dat wil ik gaan proberen dit jaar of het lukt is afwachten
En dan zou ik graag mee willen doen met die buki hoe gaat dat in zijn werk ?
Maar Bouna woont ook in wijchen dus hij kan het wel voor mee nemen dat mosterd zaad ? Die paar kgs Want ik wil het vroeg zaaien inplaats in het najaar
Kan je toevallig ook aan bladrammes komen ?
Paul
En dan zou ik graag mee willen doen met die buki hoe gaat dat in zijn werk ?
Maar Bouna woont ook in wijchen dus hij kan het wel voor mee nemen dat mosterd zaad ? Die paar kgs Want ik wil het vroeg zaaien inplaats in het najaar
Kan je toevallig ook aan bladrammes komen ?
Paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
Neen geen bladrammenas.
Wel nog phacelia : april zaaien --> bloei in juni-juli - eind juli licht freesen --> bloei sept-okt-nov - 50% van het zaad schiet terug op het 2e jaar
Buki gaat dit jaar door in de eerste week van juni. Darrenlijnen nog vastleggen, ik plaats nog wel een bericht als het zo ver is.
Wel nog phacelia : april zaaien --> bloei in juni-juli - eind juli licht freesen --> bloei sept-okt-nov - 50% van het zaad schiet terug op het 2e jaar
Buki gaat dit jaar door in de eerste week van juni. Darrenlijnen nog vastleggen, ik plaats nog wel een bericht als het zo ver is.
We gaan de laatste dagen in. Bestellingen worden afgesloten op 17 maart.
Er worden dit jaar geen latere bestellingen meer aangenomen.
Er worden dit jaar geen latere bestellingen meer aangenomen.