Zembla II (24/01/'13)

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Jaap v.Popering
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Re: Zembla II (24/01/'13)

Bericht door Jaap v.Popering »

Ook bijzonder jammer is de zwartmakerij van v/d Sluis over de connecties met de producenten . Waaruit hij ( v/d Sluis ) betaald wordt rept hij met geen enkel woord :think:

Jaap v P
Laatst gewijzigd door Jaap v.Popering op do 24 jan 2013, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
De moerasimker
Contacteer:

Bericht door De moerasimker »

jaap ik wow der niet over beginnen ik denk verpak het anders.

Wat voor soort tool jelte,

Groet Gerard,
alfa vulgaris
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Bericht door alfa vulgaris »

Ha ga ik Jaap weer een beetje plagen.

Jij hebt geen noemenswaardige verliezen.
Dan tel je in volken neem ik aan.

Jij kan mij ook niet vertellen hoeveel meer bijen je had gehad als er geen insecticides in het milieu waren geweest waar je bijen fourageren.

Je zou toch zeggen dat je ieder jaar je aantal volken minstens moet kunnen verdubbelen. :think:

Ik heb nog steeds grote vrees voor de maispollen.Waar ik overigens volgens de nieuwe inzichten niet zo bang voor hoef te zijn.
Ik denk dat het ook scheelt dat als de mais bloeit er een andere betere dracht voor de bijen aanwezig is dan laten ze het als ik de boekjes mag geloven de mais links liggen,omdat het inferieur voedsel schijnt te zijn.

Jammer ik kan verder nog niet meepraten.
Ik wacht op uitzending gemist.
de vos roger
Contacteer:

Bericht door de vos roger »

Jelte Pieter Dijkstra schreef:Er wordt flink ingehakt op Blaqueriere...
Ja en vanavond op ZEMBLA was het toch we héél duidelijk dat hij niet zuiver op de graad is met zijn verklaringen.
Hoe kan het anders, als je gesponsord wordt door de chemische industrie,wat hier duidelijk is aangetoond, dan kan je geen eerlijk oordeel geven.Je kan je broodheer toch niet aanklagen .
Maar goed, bij jullie staan ze nu toch al iets verder met hun aanklacht dan bij ons in België.
groetjes
roger
Jaap v.Popering
Contacteer:

alfa vulgaris schreef:
Je zou toch zeggen dat je ieder jaar je aantal volken minstens moet kunnen verdubbelen. :think:

.
Weet jij toevallig hoeveel volken ik per jaar verkoop voor de bestuiving ???? :D :violin: :banana-rainbow: :banana-rock: :banana-skier: :banana-stoner: :banana-tux: :banana-wrench:

Jaap v P
De moerasimker
Contacteer:

Bericht door De moerasimker »

Willen we graag weten :oops: :clap: :be3:

Groet Gerard,
alfa vulgaris
Imker sinds: 2010

Bericht door alfa vulgaris »

Toevallig niet Jaap.

Je vermenigvuldigingsfactor vind ik interessant,niet hoeveel raampjes dat dan precies zijn.
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Alles in dit programma is een beetje waar, maar de conclusies rondom Wageningen en het Ministerlie van ELI (Landbouw) vind ik veel te snel getrokken.
Ik zou ook de conclusies als overtrokken willen bestempelen en teveel op de man/instituut gericht. Ik vind bovendien dat de toon van de gehele uitzending nogal pro-bestrijdingsmiddel (in oorzakelijke zin) is en te weinig genuanceerd. Ik vind het ook een beetje flauw om een zo'n klein onderzoeksgroep/-discipline op zijn wetenschappelijke output aan te vallen.
JP
Jaap v.Popering
Contacteer:

Wilfred schreef:
Wie helpt er mee een positief programma over de bijenhouderij te maken?

Wilfred
Zou het mogelijk zijn om de uitzenders van Zembla uit te nodigen om een kijkje te komen nemen bij een Imker die de bijensterfte wel onder controle heeft .???? mij heb je .

Jaap v P
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Ja en vanavond op ZEMBLA was het toch we héél duidelijk dat hij niet zuiver op de graad is met zijn verklaringen.
Hoe kan het anders, als je gesponsord wordt door de chemische industrie,wat hier duidelijk is aangetoond, dan kan je geen eerlijk oordeel geven.Je kan je broodheer toch niet aanklagen .
Maar goed, bij jullie staan ze nu toch al iets verder met hun aanklacht dan bij ons in België.
groetjes
Dat onzuivere op de graad zou ik zeker niet willen beweren. Welcome in Science Roger. De halve wetenschappelijke wereld wordt zo langzamerhand gefinancierd door bedrijven (met belangen). Vlaanderen heeft zelfs een heel fundingsysteem daarvoor opgezet: IWT.
In principe zou het styteem van peer-reveiw de ergste excessen eruit moeten halen. Ook het feit dat gegevens pas gepubliceerd worden na toestemming van de opdrachtgever is gebruikelijk.
JP
Plaats reactie