Een korte reactie mijnerzijds (ik haalde de discussie over het Bijenhuis weg)
1. In de door mij beheerde rubriek " [...] Voor het bespreken van forumaangelegenheden (daar hoort censuur ook bij) hebben wij ook een apparte forumrubriek, waarin het huidige onderwerp ook thuis zou horen.
Ik had kunnen proberen de bijenhuisdiscussie zelf over te hevelen; het redigeren daarvan echter neemt de nodige tijd en die tijd had ik op dat moment niet.
2. Vanaf het onstaan [...] Dit wil ik toch even kwijt.
Hennie,
ik vind je reactie eerlijk en recht aan, recht toe. Dank ervoor.
Ik kan overigens prima leven dat de berichten niet of zijdelings gaande over het onderwerp kunstraat pers verwijderd zijn. De boel overzetten naar een nieuw topic kost denk ik idd veel tijd, en voila, de discussie kan hier verder worden gevoerd (en wordt nu ook gevoerd).
heb ik aangegeven, dat er een rubriek "verenigingen" is, die meer geeigend zou kunnen zijn voor de bedoelde discussie; overigens denk ik, dat het bediscussieren van interne verenigingsaangelegenheden op het forum weinig zinvol is.
Maar nu de diepte in:
Ik vraag me af dat interne verenigingsaangelegenheden op het forum bediscusieren weinig zinvol is. Ik zie dat toch anders temeer omdat de NBV de grootste vereniging is van NL en eigenlijk het enige optie is om je aan te sluiten bij een vakvereniging naast de ANI dan. Al zou het alleen maar zijn om eens te stemming te peilen.
In het verleden heb ik hier me wel eens vaker afgevraagd waarom niet meer verenigingzaken (in eerste plaats van de NBV, maar ook van andere verenigingen) te integreren in het forum. Ook met name (actuele) discussie op het forum leven niet of mijn inziens nietgenoeg binnen de vereniging of het blad Bijenhouden. Inmiddels is dat wel verbeterd, want zie de rubrieken van Imkerpedia in het Bijenhouden. Bovendien kom ik terug op mijn vraag (ben dus niet consistent nhl_bit

), want onafhankelijkheid van dit forum is een groot goed. En ik denk dat het terecht is dat hier zorgen over hebben bestaan en nog bestaan (dan verwijs ik hier ook naar de kanttekening van Hennie). Ik kan me enige consternatie (ook buiten de redactie) nog wel herrinneren toen NBV als sponsor ging optreden.
Ik heb nog eens even de statuten van de webredactie gelezen. Daarin tel ik maar liefst 33 keer de NBV. Als ik eerlijk ben en de tekst zo lees zou ik niet meteen oordelen dat dit forum onafhankelijk is. Het is doorspekt met NBV. Het heeft weliswaar een historische oorzaak, niettemin is het de vraag dat het wenselijk is. Jammer dat andere verenigingen toen niet meegedaan hebben! Maar wellicht kan het een en ander worden voorzien.
To zover. Mijn tijd is op. Zembla begint! Niettemin zou ik graag verder willen discusieren komende dagen over dit onderwerp! Niet alleen over de onafhankelijkheid van dit forum, maar ook over de statuten en andere forumregels, etc.
gr.