Ik wil hier ook wel even op reageren:
Op de eerste plaats, ik heb geen mailtje gekregen van wie dan ook, niet hier en ook niet op facebook.
Op de tweede plaats: dat er hulde wordt gebracht aan de mensen die dit forum beheren vind ik prima. Niks mis met
complimenten voor mensen die zich voor iets inzetten.
Maar overdrijven is ook een vak. Er zijn hier wel degelijk zaken waarvan ik persoonlijk vind dat die aan de kaak gesteld
mogen worden. Mits op een nette en fatsoenlijke manier!
Zo ben ik zelf van mening dat er nogal eens door bepaalde moderatoren een betweterig / verwijtend / vingertje wijzende manier wordt
gereageerd op wat sommige mensen hier vragen of zeggen. Er zit dan wel eens een toontje aan van: "wat dom dat je dat niet weet" of
"wat jij beweerd is totale onzin en ik weet het veel beter (want ik ben hier de meest ervaren imker)".
Daarnaast heb ik van moderatoren ook al eens gezien dat ze ronduit onbeschoft reageren op bepaalde berichten van anderen. Hierbij wordt nogal eens
totaal uit het oog verloren dat sommige mensen beginners zijn en dus wellicht wel eens iets 2 keer vragen of onbedoeld een beetje drammen.
Dat zijn wel zaken waarvan ik vind dat dat niet zou moeten kunnen. Ook als moderator (of imker met jarenlange ervaring) kun je je fatsoen gebruiken.
Dat er mensen nodig zijn die de boel goed moeten regelen op een forum lijkt me logisch. Maar autoritair gedrag daarbij vind ik persoonlijk erg storend.
Op een plek waar nogal wat mensen bij elkaar komen (al is het dan virtueel) zijn er maar 2 zaken echt van belang: het onderwerp van het forum...
en fatsoen! Mensen aanspreken over dat ze nauwelijks een goede bijdrage aan het forum leveren, of dat ze zich verschuilen onder een andere naam en dan bepaalde dingen melden (gewoon de eigen naam verplichten dan is dat opgelost!), of mensen op botte toon aanspeken op welk ander punt dan ook vind ik totaal belachelijk. Het zijn juist díe manieren van doen die het hier verzieken. Dat is althans mijn mening.
Fatsoen van iedereen en bescheidenheid van moderatoren...daar draait het volgens mij om!
groeten, Paul