Gistermiddag na een broodnodige fikse donderbui(dus geen onweersbui) brak Helios door en steeg omstreeks 16 uur zomertijd
de temperatuur hier tot 12 graden of iets meer op onze luwe bijenstand. Toen was ik perplex bij het zien van het
aantal invliegers. Zo veel had ik er niet verwacht na de lange stuifmeelarme periode. Hier, in de Beneden Eemsdelta,
barsten de wilgen nu pas goed open.Dat was gistermiddag te zien aan de dikkere pollenklompjes. Het was tot
nu toe te droog, te koud,te winderig. De Grauwe wilgen verpakken hun edele delen niet voor niets zo goed in
met zilvergrijze haren. Morgen, zondag 14 april 2013, gaan we hopenlijk uit(onze bol).
P.S.Mag ik de wolken invliegers beschouwen als jonge bijen van 1 a 2 maanden oud ? Goetenvan Zjef.
Weinig tot geen pollen
Moderator: maartenkleijne
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Weinig tot geen pollen
In Ermelo kwam vandaag de stuifmeel met bakjes tegelijk binnen!
Gister gekeken bij de bijen op de wilg,en het stuifmeel kwam met karrenvrachten binnen.
De grote volken hadden bij inspectie al een raam met nieuw stuifmeel.
De grote volken hadden bij inspectie al een raam met nieuw stuifmeel.
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Ik kan er nog niet zo heel veel van zeggen als beginner, maar naar mijn idee komt er nu meer binnen dan vorig jaar. Dit zit op mijn stand wel goed 

- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Kijk eens dezer dagen in je raten hoeveel er NU inzit.Santtu Pikkarainen schreef:Ik kan er nog niet zo heel veel van zeggen als beginner, maar naar mijn idee komt er nu meer binnen dan vorig jaar. Dit zit op mijn stand wel goed
Dan weet je in de toekomst - als een volk zo druk is met stuifmeelhalen hoeveel er in de raten wordt verzameld.
!Hans.