Twijfel: verder met Carnica F1 of bastaard bijen
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Re: Twijfel: verder met Carnica F1 of bastaard bijen
Hi Jos als je in een dicht bevolkte omgeving woont/imkert wil ik nog een eigenschap toevoegen.................. 

!Hans.
-
- Imker sinds: 1965
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): op dit moment geen bijen
- Contacteer:
Hans,
Daar heb je een punt. Maar als ik zie dat mensen met 10 kasten proberen tegelijkertijd te selecteren op honingopbrengst, zachtaaardigheid, raatzit, poetsgedrag,etc,etc.. dan lijkt me dat toch wat veel van het goede. Probeer het tot 1 of 2 selectiecriteria te beperken zou ik zeggen. En dan kiezen wat voor jouw situatie het meest van belang is.
Over zachtaardig: in het algemeen heb je weinig last, zelfs bij de meest "lastige" bijen, zolang je met de vingers van de kast afblijft. Dat is tenminste mijn ervaring met mijn zwarte locale bijen.
Jos
Daar heb je een punt. Maar als ik zie dat mensen met 10 kasten proberen tegelijkertijd te selecteren op honingopbrengst, zachtaaardigheid, raatzit, poetsgedrag,etc,etc.. dan lijkt me dat toch wat veel van het goede. Probeer het tot 1 of 2 selectiecriteria te beperken zou ik zeggen. En dan kiezen wat voor jouw situatie het meest van belang is.
Over zachtaardig: in het algemeen heb je weinig last, zelfs bij de meest "lastige" bijen, zolang je met de vingers van de kast afblijft. Dat is tenminste mijn ervaring met mijn zwarte locale bijen.
Jos
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Ja ja die lokale zwarte bij in France die ken ik, ze kwamen mij te gemoet stond op minstens 25 meter afstand moet benen maken. 

!Hans.