Daartoe heb ik vanmorgen tussen de bedrijven door de korf eerst zelf gespijld met spijlen van wilg. Schilletje eraf. Al zeg ik hetzelf: het is redelijk goed gelukt. De korf wordt zondag op een spiegel gezet, zodat de mensen in de korf kunnen kijken en naar het bouwende volk kunnen kijken. Zondag wordt namelijk zijn bijenstal grootst geopend en ik zal proberen foto's van dit gebeuren op het forum te plaatsen. Ik heb een officieel uitnodiging gekregen en het beloofd een hele happening te worden. We gaan zaadbommen gooien bijvoorbeeld. Overigens ga ik zelf ook mensen rondleiden/voortlichten in de imkerstal.
Ik kwam voor het eerst vandaag in de nieuwe bijenstal die helemaal van kastanjehout is. Tot mijn verbazing kwam ik er een prachtig korfje tegen!!! Een piramidaal korfje van waarschijnlijk bunt. Ooit is het prachtig geweest en een toonbeeld van vakmanschap. Je kunt zien dat het strak gevlochten is geweest. Ik heb zo'n vorm nog nooit gezien. Het is zeker 50 jaar oud of vermoedelijk zelfs ouder. De bovenkant is kapot geweest en (zeer slecht) hersteld met ijzerdraad. Ook onder is het hersteld. Ik vind het met recht een fenomenale schat!
Wie kent deze vorm? Is het mss Frans? Mischa heeft het gevonden op de zolder van de kinderboerderij samen met nog meer prachtige oude korven, maar die wel in zwaar vervallen staat zijn.
Groet,
PS: vanaf volgende week begin heb ik weer meer tijd en ga ik weer zelf te vlechten.

Hier het prachtige korfje:!