Ook maar even netjes voorstellen! Onlangs flink geïnteresseerd geraakt in bijen. Het begon vorig jaar met het zelf maken van mede, daarna kwam er steeds meer in het nieuws over bijensterfte en toen ik bij een wandeling hier in de buurt een bijenstal aantrof waar ook nog vrijwilligers gezocht werden was het raak. Vorig weekend mocht ik langskomen om een kijkje te nemen, wat leuk!
We hebben afgesproken dat hij me een seintje geeft als er wat gedaan moet worden zodat ik kan komen meekijken. Mocht ik het echt leuk vinden kan ik wellicht een cursus gaan doen. Mijn lange termijn 'probleem' is vooral dat ik geen plek heb om zelf ergens bijen te houden (balkonnetje in de Bijlmer is vast geen geweldige optie... ) en ook geen auto heb, waardoor de mogelijkheden wat beperkt zijn. Maar goed, eerst maar eens kijken hoe het allemaal bevalt. Op het moment ben ik vooral aan het lezen over alles wat ermee te maken heeft en de hoeveelheid informatie is een tikkie intimiderend. Lastig ook om ergens te beginnen!
Ben zeker ook geinteresseerd in alles wat groeit en bloeit, mijn twee balkonnetjes staan dit jaar voor het eerst vol met eetbare planten en kruiden. Volgend jaar wil ik het nog wat strakker aanpakken met zaaischema's enzo. Toch al wel erg leuk om het van een kaal betonnenbalkon naar een groen gebeuren te zien gaan. Een dikke hommel kwam al snel op de aardbeienbloesem af, gezellig

Kijk er naar uit om meer te leren! Mochten er vragen aan mij zijn hoor ik het natuurlijk graag