Ik wil graag zelf beginnen met het verzamelen van bijenpollen / stuifmeelkorrels voor eigen consumptie.
Gezien ik zelf erg last heb van hooikoorts consumeer ik al een tijdje stuifmeelkorrels.
Echter de meeste stuifmeelkorrels komen uit stuifmeellanden zoals Brazilië, Argentinië, Turkije, China, Spanje...

Afgezien het feit dat deze producten geïmporteerd worden (kosten, milleuvervuiling etc..) hebben ze in deze landen natuurlijk ander soort stuifmeel dan wij hier in ons kikkerlandje.
Het beste is om dan stuifmeelkorrels uit de eigen nabije omgeving te nuttigen voor het meeste effect tegen hooikoorts.
Vraag 1: Wie heeft ervaring in het verzamelen van stuifmeelkorrels en kan mij op weg helpen

Vraag 2: Voor het verzamelen van pollen wordt meestal een pollenval voor de ingang van de bijenkast geplaatst, waar kun je deze halen

Vraag 3: Wie heeft er voor mij (te geef, te koop, te leen) het boek: Stuifmeelwinning vandaag, door Bernd Dany

Ik weet dat het winnen van stuifmeelkorrels ten koste gaat van mijn volk en zal daar natuurlijk rekening mee houden.
(zo af en toe een dagje of paar dagen korrels/pollen vangen en dan weer een tijd niet.)
Ik zie graag jullie reacties