Ewout,
ik had het over een zacht prijsje, geen harde prijs

.
Hier heb je wel een punt. Ik heb een paar berichten geleden nog een warm betoog gegeven over voor een hogere prijs voor een korf. Een
onvervulbare propositie?
Niettemin heb ik de korf gisteren opgehaald. De mevrouw die de korf verkoch, wilde de korf zelf in een plastiek zak voor mij doen. Dat hoeft echt niet mevrouw. Hij gaat zo in de kofferbak. Zij heeft hem jarenlang gebruikt als decoratie in haar geboortegeschenkenwinkel, en was blij er vanaf te zitten.
Er zitten zelfs van die VBBN bijtjes op gespeld. Het is een prachtige korf. Dat ding zit mega stijf in elkaar gevlochten en ik kan er een zeehondje mee dood drukken. Bovendien zit er een prachtige rand (zonder vlechttechniek) onderop de korf: dergelijke rand zit ook onder mijn braamspelut korfje.
De vlechter vn mijn nieuwe korf heeft de stroring in de een-na-laatste band laten aflopen. De laatste band is daarentegen dus van homogene dikte. Dat is veel mooier dan dat je de laatste ring laat verlopen. Nadeel daarbij is dat je dan zo'n dun 'staartje' van de stroring krijgt in de laatste band en waarbij je slecht een sierlijke vlecht op kan aanbrengen. U merkt het al, ik ben enthousiast over mijn nieuwe korf

.
Toch is er ook een minpuntje: de wrong bovenin de korf is niet zo mooi gemaakt en is niet naar binnengericht (wat ik mooier vind ipv naar buiten). Maar ja ieder zo zijn gewoontes.
gr.