BiVo-Box bevruchtingskastje succes
-
- Contacteer:
Re: BiVo-Box bevruchtingskastje succes
Zijn die Bivo Box ramen, Dadant Blatt honingkamer formaat of broedkamer formaat.
Kan iemand me dat vertellen?
Bram
Kan iemand me dat vertellen?
Bram
-
- Contacteer:
Dit antwoord gaat hem niet worden Ewout.
De vraag is: Welke ramen van Dadant Blatt gaan in die BivoBox. Honingkamer formaat (16.5 a 17 cm hoog) OF Broedkamer formaat (29 a 29.5 cm hoog)
Bram
De vraag is: Welke ramen van Dadant Blatt gaan in die BivoBox. Honingkamer formaat (16.5 a 17 cm hoog) OF Broedkamer formaat (29 a 29.5 cm hoog)
Bram
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
lopen de messing scharniertjes niet vlug vol met propolis?
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
- Erik Konijn
- Imker sinds: 2012
- Aantal volken: 25
- Contacteer:
Ik wordt af en toe gek van dadant maat je moet goed opletten wat je bestel. Dadant (us) standaard 48,5 keer 28,5 cm. Isomo 6 raams dadant is weer 47,5 keer 30 cm past dus niet in mijn kasten. Om het nog makkelijker te maken 2 soorten honingkamer ramen 48,5 keer 14,1 of 16 cm en dan hebben we het nog niet over hoffman ramen. Waarom is bij de ene shop Dadant 48,5 keer 28,5 standaad en bij de ander 47,5 keer 30 cm?

- Ewout
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
- Contacteer:
Sorry ik begreep je vraag verkeerd. Ik denk even met je mee: te beoordelen van de foto's zijn broedkamer formaat raampjes: Dadant US is 435mm breed en een raampje (bij de rechter het best te zien) is ongeveer twee keer zo hoog als breed. (435/3)*2=290mmBram Jansen schreef:Dit antwoord gaat hem niet worden Ewout.
Bram

- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
idd bk formaat
Scharniertjes lopen niet snel vol met propolis...doen ze het op een gegeven moment wel,dan demonteer ik ze en leg ze te weken in spiritus.
Scharniertjes lopen niet snel vol met propolis...doen ze het op een gegeven moment wel,dan demonteer ik ze en leg ze te weken in spiritus.
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Vandaag ff het andere volkje ook met een dochter van B051 (MAK) X A91 (HER) bekeken.
De eerste jonge bijen waren afgelopen nacht uitgelopen.
Ook de folie verwijderd van beide delen,zodat de overgebleven bijen uit het andere deel zich makkelijker bij het andere volkje kunnen voegen.
Beide ingangen open...dus ook van het deel waar het raampje weg is.
Deze ingang wordt nog steeds bewaakt en nu ook door bijen uit het andere deel en de paar overgebleven vliegbijen gebruiken het nog steeds.
Vanmorgen ook weer een klein beetje suikerwater 1:1 gegeven.
De eerste jonge bijen waren afgelopen nacht uitgelopen.
Ook de folie verwijderd van beide delen,zodat de overgebleven bijen uit het andere deel zich makkelijker bij het andere volkje kunnen voegen.
Beide ingangen open...dus ook van het deel waar het raampje weg is.
Deze ingang wordt nog steeds bewaakt en nu ook door bijen uit het andere deel en de paar overgebleven vliegbijen gebruiken het nog steeds.
Vanmorgen ook weer een klein beetje suikerwater 1:1 gegeven.
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Buckfast koninginnenteelt
- Contacteer:
Ik vind het hele mooie kastjes en lijkt mij heel handig dat je na de bevruchting zo dat raam kan uitvouwen en in een kast hangen maar vind ze wel duur.
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior
Ferry Bantjes senior
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Contacteer:
Erik Konijn schreef:Ik wordt af en toe gek van dadant maat je moet goed opletten wat je bestel. Dadant (us) standaard 48,5 keer 28,5 cm. Isomo 6 raams dadant is weer 47,5 keer 30 cm past dus niet in mijn kasten. Om het nog makkelijker te maken 2 soorten honingkamer ramen 48,5 keer 14,1 of 16 cm en dan hebben we het nog niet over hoffman ramen. Waarom is bij de ene shop Dadant 48,5 keer 28,5 standaad en bij de ander 47,5 keer 30 cm?![]()
![]()
ja ergelijk,
48,5 x 28,5 is dadant-us
47,5x 30 is dadant-blatt
vriendelijke groet
Semar(Dominique)
ps in de meeste gevallen