dat geld natuurlijk voor ieder bijenras en elke teeler (meneer sklenar leeft ook niet meer?),Jelte Pieter Dijkstra schreef:Ik ben wel een beetje klaar met broeder Adam. Die man wordt te pas en te onpas overal maar bij gehaaldzuinigheid (thriftines) vond broeder Adam namelijk ook een belangrijke eigenschap-. Er is geen regie meer over de buckfastbij en het is de vraag ook waar de selectie heen kristalliseert.
.
goed lezen 10 kg voer net als mijn straat bijen die ik langer dan 15 jaar geleden had, en de buckies hebben wat grotere wintervolken.Jelte Pieter Dijkstra schreef:.
Ik denk wel dat je kunt zeggen dat buckfastbijen grootverbruikers zijn. Ik ben het in die zin met Hans eens. Met de opmerking: hoe meet je dit? Want ze ze overwinteren ook met meer bijen. Je zou eigenlijk het voerverbruik uit moeten rekenen per kg bijen ofzo. Het is de vraag of je dan nog steeds tot die conclusie komt. Om in autotermen te blijven: het benzineverbruik per km.
Het kan natuurlijk Semar, dat jij een betere najaarsdracht hebt. Met de Balsemien kan het zo zijn dat ik helemaal niet meer hoef in te winteren.
1+1=2
ze zijn dus zuiniger per bij dan de straatbij.
nee, een goed imker zorgt dat er altijd genoeg voer is bij elk ras.
buckfast begingt later met broeden en vliegen (als de kans op doorlopende dracht wat groter is) dan de straatbij maar haalt dat in het voorjaar weer snel in, dus gunstig voor mijn voorjaarsdracht.
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)